Gå till innehåll

Appar i all ära- vore kul om dom blev nedladdade


Sandstone50
Gå till lösning Löst av Sandstone50,

Recommended Posts

Vad jag än klickar på, väder, resor nyheter mm, så får jag bara infon att jag inte är uppkopplad - vilket jag ÄR.

Tänkte byta ut många av dom befintliga på första sidan till några från "app-butiken" , men  med samma resultat.

Jag behöver vara uppkopplad.... vilket jag FORTFARANDE är !!!

Snälla hjälp.... Detta är så in i norden tidskrävande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ansluten till Internet. Kontrollera Internetanslutningen och försök igen. - Detta är det meddelande jag får om jag klickar på ikonen för kartor. Trots det förvånas man över att kartbilden förändras supersnabbt till att visa en markering direkt över där jag bor i Vasastan, Stockholm !!

MEN när jag klickar på väderikonen- för att gärna ändra till min stad, så får jag fortfarande upp en gammal bild över London och den vill också att jag konektar till internet... då jag ÄR ansluten till internet :(

Alla appar som jag ville  ladda ner står nu som VÄNTANDE- jag vet inte vad dom väntar på ??

Ska nu starta om datorn efter att jag följt din länk och felsökt....Tack på förhand Andreas

 

Bara en fråga till, hur gör man för att slippa logga in varje gång - bara jag som använder datorn....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go morron Andreas, nej inga felmeddelande annat än att jag måskte koppla upp mej för att det skulle fungera - att till ex. kunna byta ort för vart vädret skulle visas.

Funderar op att ta bort Chrome.. (har aldrig gillat.), men det inte heller är bra ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU !!! Har jag hittat ett svar på länken du bifogade tidigare... jag missade den, sorry...

Så här löd svaret

PCI styrenheten för enkel kommunikation har ingen drivrutin

+ att det kan finnas maskinvaruändringar som inte identifierats... äntligen ett vettigt svar på din fråga, 

så vad gör jag nu ??  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att den inte snappat upp att du faktiskt har en uppkoppling. Några saker att verifiera/kontrollera:

 

1. Vad har du för säkerhetsprogram? Har du installerat något själv eller kört med det som kom förinstallerat på datorn? Om du har installerat det själv kan det finnas kompatibilitetsprogram om det inte är en Windows 8-anpassad version.

2. Gå till Windows Update (tryck Windows + W och skriv "update") och kontrollera att du har alla uppdateringar.

3. Om du trycker Windows + W och skriver "nätverk" och startar Nätverks- och delningscenter, vad står efter "Åtkomsttyp"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte adderat nåt säkerhetsprogram sedan jag installerade W8, vad föreslår du ??

WOW, 21 viktiga uppdateringar att göra..... as we speak :-) ... vet inte hur lång tid det ska ta,,,,,

ska starta om snart

men tills dess Åtkomst: INTERNET och sedan 3, mobilt bredband

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tillbaka tilll nedladdningarma- en hel hög alltså..... 30 minuter och inget hände mera än att den där "linjen" som indikerar - tror jag -att det härnder nåt, pinnade på fram och tillbaka, men det var också allt. INGEN Nedladdning alltså.

 

Jag gick då tillbaka till alla ledladdningarna och bockade ur alla utom EN nerladdning och tänkte att jag får väl ta dom en och en... vilket inte heller hjälpt.

Har hunnit en lagom 20 minuters runda med vovven och ingenting har hänt med nedladdningen under tiden,,,,,

 

Är det inte eländigt ??? VAD är lösningen på detta ??? Har ju så klart - om någon undrar- varit uppkiopplad hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandstone50, du har i en annan tråd skrivit att din uppkoppling funkar från och till, verkar som det hänger ihop på något sätt. Jag kan absolut inget om Windows 8 så allt jag skriver är bara spekulationer utifrån de problem jag själv stött på i XP/W7. För om du frågar mig så verkar det att vissa program i W8 helt enkelt inte hittar en uppkoppling medan andra, som tex. din webbläsare gör det.

 

Det du skrev i ditt tidigare inläagg, "PCI styrenheten för enkel kommunikation har ingen drivrutin + att det kan finnas maskinvaruändringar som inte identifierats" tyder på någon form av hårdvarukonfiguration eller felaktig/saknad drivrutin.

Kan också vara så att vissa funktioner i opertivsystemet försöker gå online via ditt nätverkskort, alltså ett konfiguratinsfel.

Tyvärr är mina kunskaper inte tillräckliga men mitt tänk utanför boxen kanske kan ge någon som är bättre än mig på det här någon ide' var man skall börja nysta någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du säger, alltså iden som du förmedlar. Men om man nu har laddat ner W8 så borde det ju inte ett par dagar senare finnas 21 uppdateringar ??

eller ??

nåja,

Den står fortfarande och tuggar på den första uppdateringen, så jag vet inte vad jag ska ta mej till ???

TROTS att jag precis som du också förstår, så får jag in mina mail direkt, så varför kan jag inte ladda ner en uppdatering ???7

GRANDE problema....går långt över mitt huvud, den saken är jag övertygad om... :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har uppenbarligen inte haft några problem med din dator ihop med windows 7, maskinvara inklusive nätverkskort m.m. Du har ju kunnat ladda ner windows 8. Däremot verkar din dator och windows 8 inte vara kompisar med varandra. Därför kan det vara av intresse att få veta vad du har för dator. Stationär-laptop-fabrikat-modell o.s.v. Gissningsvis har du inte fått in alla drivrutinerna till datorns hårdvara och därför vill den inte "vara med och lira" som du vill att den ska göra. PCI-styrenhet för enkel kommunikation är ett exempel på det.

Om du tittar i enhetshanteraren som du hittar till via kontrollpanelen- har du gula frågetecken, kryss eller liknande där? Vid vilka enheter i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslag.

Jag har nu kollat enhetshanteraren och den gulmarkerar just PCI enheten som inte har nån kommunikation... och följaktligen, när jag försöker mej på att installera den - som föreslås av programmet, så står den bara och snurrar. Gårt alltså inte att hämta.

 

Min eländiga dator är en Emachines, köpt här i Vasastan, tänkte jag skulle gynna en lokal handlare...218GB ledigt, hade tidigare en favoritsida för all info, men det är borta efter nedladdningen av w8

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att det är en laptop. Om du tittar på undersidan så brukar det sitta en dekal där med uppgifter om fabrikat, modell m.m..  Så detaljerat så möjligt om det ska vara möjligt att hitta rätt drivrutiner.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då vad det gick iväg snabbt :-)

E 732 - 372 G32 Mnkk

modell ZRD 

SNID: 03814534225

Tydligen en produkt av Acer.

Det finns flera siffror här under, men kanske räcker med dessa ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ditt trådlösa nätverkskort påkopplat? Det borde finnas en strömbrytare i framkanten som du kan starta/stänga av det med. Om det är påkopplat, vad händer om du helt enkelt stänger av det?

 

Varför jag frågar är för att jag har en Netbook (Acer) med Windows XP som funkar helt klanderfritt när den är uppkopplad mot routern men om jag kopplar in 3G stickan och kör direkt måste jag stänga av nätverkskortet, om inte fär den knäppryck och jag får flertalet meddelanden om att jag inte är ansluten även om modemet visar 3G uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså... nu har jag ju inte en susning om vart jag kollar på ett nätverkskort... men uppkopplingen har alltid fungerat, vad som händer om jag hittar det och lyckas stänga av det , det vet vi först när jag hittar det  :rolleyes:

Kanske du get mej ett tips... sökte på nätverkskort men fick ingen träff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har letat vidare, är ju lite stirrig, hittade ett ställe som jag kunde kolla status på uppkopplingen... svaret blev:

Datorn verkar vara rätt konfigurerad, men DNS servern svarar inte (vet inte vilken det är ??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Citat Skrotnisse"

Är ditt trådlösa nätverkskort påkopplat? Det borde finnas en strömbrytare i framkanten som du kan starta/stänga av det med. Om det är påkopplat, vad händer om du helt enkelt stänger av det?

 

Varför jag frågar är för att jag har en Netbook (Acer) med Windows XP som funkar helt klanderfritt när den är uppkopplad mot routern men om jag kopplar in 3G stickan och kör direkt måste jag stänga av nätverkskortet, om inte fär den knäppryck och jag får flertalet meddelanden om att jag inte är ansluten även om modemet visar 3G uppkoppling.

 

Har du en tangent som heter Fn nere till vänster på tangentbordet? Enligt en manual jag hittar på nätet så stänger man av respektive kopplar på det inbyggda nätverkskortet genom att först trycka på Fn och strax därpå på F3 -tangenten. Man ska trycka på båda samtidigt men först på Fn-tangenten. Detta om du använder datorn med 3 G-sticka (Usb) och det inbyggda nätverkskortet stör på något vis som "Skrotnisse" beskriver det. Kan vara värt ett test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beundrar verkligen alla som försöker hjälpa. Jag HAR denna Fn knapp och har testat nu , men det gör ingen skillnad, den eländiga datorn vill inte göra en endaste uppdatering av de 21 som borde göras..:-(

Både före och efter denna test med Fn knappen och F3 så är jag uppkopplad och mail skickas omedelbart...Men INGEN uppdatering !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl det var värt ett försök. 

Här är supportsidan för att ladda ner drivrutiner. Man får klicka sig fram i varje ruta. Du har en Notebook-E-series-E732. Sen får du välja utifrån om du har windows 8 64 bit eller 32 bit. Gissar på det första.

På raden under står: Need to know the hardware on your system? Där kan du ladda hem en fil som hjälper dig med uppgifter om vilken hårdvara som finns i datorn. Funkar dåligt på min dator(/givetvis).

 

http://www.emachines.se/ec/sv/SE/content/drivers

 

När det gäller drivrutiner till PCI-styrenhet för enkel kommunikation så undrar jag om du inte fick med någon drivrutin-skiva när du köpte datorn. Där borde du i så fall hitta den drivrutinen. Datorn är ju ganska modern. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This page shows only drivers that are not contained in this operating system.   Bluetooth Atheros Bluetooth Driver 8.0.0.210 186.9 MB 2012/10/18   Bluetooth Broadcom Bluetooth Driver 12.0.0.2800 165.6 MB 2012/10/18   IRST Intel IRST (Intel® Rapid Start Technology) Driver 11.5.0.1207 11.2 MB 2012/10/18   TouchPad Synaptics Touchpad Driver 16.2.10.19 128.5 MB 2012/10/19   VGA AMD VGA Driver 9.0.0.0 211.0 MB 2012/10/18   Wireless LAN Atheros Wireless LAN Driver 10.0.0.67 45.1 MB 2012/10/18

Sorry, men är det nån av dessa eller alla jag ska ladda ner ???... eller ska jag grotta i nån låda och kolla en skiva som fanns vid köpet ??? OM jag hittar nåt, har du en susning om vad den filen ska heta ,.,,??

SUPERTACK SÅ LÄNGE......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...