Gå till innehåll

Appar i all ära- vore kul om dom blev nedladdade


Sandstone50
Gå till lösning Löst av Sandstone50,

Recommended Posts

Stoppa i skivan i datorn. Gå in på enhetshanteraren via kontrollpanelen. Högerklicka på enheten som saknar drivrutin och välj "uppdatera drivrutin". Klicka på " välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn". I rutan som dyker upp letar du upp DVD-enheten som ligger under "Dator".  Leta efter mapp som kan heta "drivers". Klicka på "nästa" så söker datorn igenom mappen drivers på skivan och hittar förhoppningsvis rätt och installerar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte kör W8 själv så känner jag att Turbopump är bättre skickad att ge dig konkreta råd.

 

Du kan ju testa att uppdatera nätverkskortets drivrutiner genom enhetshanteraren i kontrollpanelen. Förutsatt att proceduren är den samma i W8 som i W7 så kan du uppdatera drivrutinen i enhetshanteraren genom att manuellt välja att drivrutinen söks från din DVD-läsare. Om drivrutinen på skivan inte funkar med W8 så avbryts uppdateringen och därför borde det vara säkert att testa på det sättet.

 

 

Verkar också som att ditt Windows kör grafiken på standarddrivrutin och onte på chipset-tillverkaren så en uppdatering av denna borde höja datorna prestanda.

 

 

Aah! Såg nu att Turbopump hann svara före mig.

Redigerad av Skrotnisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vet jag vad som händer, men nu har jag - med hjälp av fantastiska IT gurus- fixat bort det gula utropstecknet... inte illa, men fortfarande finns det 21 uppdateringar att hämta som datorn inte vill hämta. Står bara och tuggar.

Jag kryssade ut alla rutorna utom den minsta uppdateringen på bara 238kb, men inte ens den gick att ladda ner :-(

SÅ vart går jag härifrån ?? Kan det finnas nåt annat vettigt på den här skivan att hämta eller ska man beställa en helt ny skiva från Sundsvall ??? (emachines support)

Super tack så länge... kanske läge att ta en paus ??....Eller finns det flera bra ideer där ute vid denna sena timme ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nu BIOS uppdaterad eller vad det kan heta,

fin support från Acer/Emachines i Sundsvall, väntar på support från Microsoft... lovar att berätta vart felet låg.... återkommer.. kanske kan glädja någon framöver

Tack till alla som hjälpt så här långt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

NU !!!!

kan jag meddela lösningen på problemet att Windovs vägrat installera sina egna uppdateringar och appar.

 

Orsak: 3G-Modemet var inställt på NDIS

Lösning:

Vi ändrade från NDIS till RAS (Modem)  

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...