Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

boden

CRC-fel vid installation av Sims 3

Recommended Posts

Jag har köpt ny dator med Windows 8.

Jag får problem när jag ska installera barnens Simsspel. Det går bra med själva grundskivan men när jag ska installera en sk. applikation så får jag detta felmeddelandet: CRC-fel.

Kan någon hjälpa en fullständigt okunnig om vad detta är och om jag kan göra något åt det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vad är detta för "applikation" som du skall installera till SIMS?

Har du installerat skivan så har du ju installerat spelet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha du skall alltså installera expansionen på det vanliga sims.. mera exakt vad är felet, startar installationen? finns det något mera i meddelandet? går skivan att läsa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett alternativ kan vara att registrera serienyckeln till Årstider på Origin och sedan hämta en digital version av expansionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av LionKing
      Hej!
      Hur är det med anniversary update som - om jag förstått rätt - kommer på tisdag nästa vecka? Kommer den som uppdateringar normalt kommer till Windows 10, alltså automatiskt i bakgrunden, eller har man möjlighet att ladda ner den som en ISO-fil och installera den på det viset? Sitter man på en någorlunda snabb anslutning har det inte så stor betydelse, men har man inte det kan det vara praktiskt att kunna ladda ner en ISO.
      //LionKing

• Av DAson
      Här är en lista på dem PC spel som är kompatibla i Windows 10 sidan är på engelska. http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-10-games-compatibility-list/a31335a8-730f-4ac9-8c19-7c8c3a664ced

Detta gällde då när Windows 10 var i test stadiet och innan detta var känt med DRM.

//DAson
    • Av kristall
      Hej!
       Jag behöver hjälp att ta bort spel från min dator. Dem spelen som är färdiginstallerade från början.(Windows 7)

• Av janber
      Microsoft tillhandahåller Upgrade Assistants där man kan testa om det går att uppgradera en dator med en nyare Windowsversion. Tyvärr kan man ju inte kolla om drivrutinerna kommer att fungera. Kan man göra det någonstans?   Bakgrund: Har själv en äldre bärbar Vostro 1500 där Dell inte erbjuder support vad gäller uppgradering från Vista Business till  Win 7 eller 8. Enligt Upgrade Assistant ska det inte vara några problem att uppgradera till Win 8.1. Problemet med drivrutinerna finns likafullt även om man är beredd att göra en anpassad Windows-installation. Kan man testa drivrutinerna gentemot specifikationerna för t ex Win 8.1, m hj a något generellt program eller på en sajt? Tråkigt att behöva skaffa en ny Winversion bara för att konstatera att det inte fungerar?  
    • Av Beldia
      Har provat att installera via win update 2 gånger mislyckades

har provat att göra clean install på en disk utan partioner

säger då att den saknar drivrutiner på något, säger inte vad för något
      fast jag har inte en pryl kopplad mot datorn, har endast min ssd disk

så jag ger er rådet att låta bli denna version

har ej haft problem med tidigare versioner av win 10
      har då fungerat smärtfritt
    • Av Beldia
      Har testat länge köra windows 10 i wmplayer har fungerat hur bra som helst, Men nu så tänkte jag att jag skulle köra den skarp på min maskin men det går inte att installera. Har tagit ut alla usb enheter när jag ska installera.
      Har kopplat ut alla hårddiskar utom min SSD disk. Men inget hjälper.

Min hårdvara
      Moderkort Asus Sabertooth X79
      CPU Intel 3960 extreme ed
      64GB Ram
      Grafik Asus Geforce GT 780
      SSD Intel 520 480GB

Någon som har någon ide?
      Hårdvaran fungerar ju i WmPlayer