Xyrax Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Hej! Har precis fått hem min ANDRA Sata disk då jag trodde den förra var trasig men den nya gör precis samma som innan. Den hittas i BIOS men efter windows installationen, eller ja, halva i alla fall så startar ju datorn om sig själv. Därefter när man kommer till Windows logot så tuggar den bara. Inget händer. Detta är precis innan själva windows installationen ska starta. IDE diskarna funkar dock perfekt inga som helst problem där. Jag har testat minnena, kollat temperaturer, ja allt. Har även bytt nätagg, grafikkort, disk osv, nya kablar. Den här senaste sata disken är precis spitter ny och den gör precis som förra gjorde, alltså inget fel på den. Är det moderkortet då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Hej Kolla hos moderkortstillverkaren efter SATA drivare. Hårddisktillverkarna brukar även ha länkar till rätt drivare. Sedan måste BIOS stödja SATA, kolla hos MB tillverkaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts