Gå till innehåll

Extraskärm nr. 2 (tv'n) strular helt plötsligt


swerogge

Recommended Posts

Hej

 

Fram till nyss har jag utan problem växlat mellan laptoppens extraskärm till tv'n, då jag ex.vis vill se en film som ligger i datorn.

Det funkar även nu.. men det går inte med mindre än att jag är tvungen att först startar Kontrollpanelen/ Utseende och anpassning/ Bildskärm/ Skärmupplösning och där placerar musmarkören på knappen "Hitta"

 

Därefter skiftar jag skärmkabel, från lapptoppens extraskärm (som jag f.ö. använder som stationär skärm pga att jag upplever den som bekvämare/större/bättre än lappens inbyggda mindre skärm) till skärmkabeln som är inkopplad till tv'n.

 

När jag gjort det så har jag alltså ingen kontakt mellan lappen och tv'n, tv-skärmen är alltså svart, då klickar jag försiktigt på musens vänstra knapp, markören ligger alltså fortfarande på den där Hitta-knappen jag skrev om, efter jag klickat så hittar datorn/windows min teve. Gott å väl.. i och för sig.

 

På nåt sätt så har alltså windows "tappat bort" minnet av hur konfigueringen till tv'ns skärm ska vara. Jag har alltså inte lyckats att finna ut något sätt att lägga till en extraskärm nr.2... efter div. googling så ser det ut som att windows endast kan lägga till EN extraskärm.. vilket får mig att klia mig på min kala hjässa och fundera över hur jag lyckades få till TVÅ extra-skärmar förra gången det begav sig.. vilket nog var ett antal år sedan och minnet av hur jag Då "fick till det" är tyvärr som bortblåst.

 

Nån som känner igen sig i problematiken, och har lyckats fixa till'ett, och har nåt tips, månne?

 

Vänligen, Roger Olofsson

 

OS: W7 Home edition

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...