Recommended Posts

Precis så...

Jag har två olika drivar, men ingen av dem går att installera.. inte ens manuellt

Den älsta.. Camera_345.2001.4004.1

Den senaste.. Camera_ver.345.2001.4004.3_FW

Ingen av dessa funkar.. pga någon class fil som saknas eller är felaktig..

Edi..

Installationsklassen inns inte eller är ogiltig.. vad det nu kan betyda..

Redigerad av Venoms
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag har drivrutiner till webkameran från Samsung.. men det är något galet i systemet så jag får inte drivrutinen installerad.

enl ovan.. Installationsklassen finns inte eller är ogiltig..

Länk till inlägg

Engelska översättningen verkar vara "The install class is not present or is invalid." och sökning på det ger dessa

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/error-windows-found-driver-software-for-your/632c2e59-3bc6-4732-a87d-a560f54bf06f där en uppdatering av chipset-drivrutin och BIOS löser problemet.

Länk till inlägg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laddar...
  • Liknande innehåll

• Av CGD
      Jag har tappat drivrutinerna till skrivare och skanner efter anniversary update. Är det allmänt så?
      Hur kan jag se om det är fler som behöver installeras om och hur ser jag efter vilken drivrutin som driver grafikkortet?

• Av Lenovo W8
      Hejsan !

jag undrar lite över om man nu installerar den nya gratis versionen av W10 , hur blir det då md ens web cam då om den funkar 
      på W8 / W8.1 osv.  kollat den cam jag tänkt köpa dess drivrutiner , dess uppdatering ang om W10 men ser ej att nån web Cam har nån W10 uppdatering alls.
      Då kan man iv kanske ej kunna använda sin cam i W10 , nån som vet mer om det?
    • Av janber
      Microsoft tillhandahåller Upgrade Assistants där man kan testa om det går att uppgradera en dator med en nyare Windowsversion. Tyvärr kan man ju inte kolla om drivrutinerna kommer att fungera. Kan man göra det någonstans?   Bakgrund: Har själv en äldre bärbar Vostro 1500 där Dell inte erbjuder support vad gäller uppgradering från Vista Business till  Win 7 eller 8. Enligt Upgrade Assistant ska det inte vara några problem att uppgradera till Win 8.1. Problemet med drivrutinerna finns likafullt även om man är beredd att göra en anpassad Windows-installation. Kan man testa drivrutinerna gentemot specifikationerna för t ex Win 8.1, m hj a något generellt program eller på en sajt? Tråkigt att behöva skaffa en ny Winversion bara för att konstatera att det inte fungerar?  
    • Av Korpen
      Hej jag uppgraderade mitt windows 8 till 8.1 då den släpptes och då fanns inte drivrutinerna till nätverkskortet..alla andra drivers fanns men den viktigaste som nätverkskortet fanns inte..jag letade och testade en hel drös från HP:s hemsida..sen tänkte jag att den kanske kommer om ett tag så nu var jag inne och kollade om den drivrutinen hade uppdaterats så den var kompitabel till windows 8.1..men den lyser med sin frånvaro..Jag fick göra om datorn till fabricksskick och återgå till windows 8..men nu när dom ska sluta med uppdateringar till windows 8 så är jag ganska oskyddad och datorn står nästan och ber om intrång..dåligt av HP och även dåligt av Microsoft i mina ögon..Vad gör man i ett sånt läge jag sitter i nu? kräver en ny dator av HP?..datorn köpte jag för ca: 1,5 år sen..kanske t.o.m dryga året bara..
    • Av matssportlife
      Hej Jag har ljud problem med min dell inspiron 4600
      på enhethanteraren ett ? IDT High Definition audio codc har försökt att på dells hemsida men nej då.
      Har xp Home installerat på ny hdd. Eller ska jag testa att installera vista för att se om det funkar. Men inte så kul att göra det i heller.

namnlös.bmp
    • Av Andreas Stenhall
      Enheterna som du återfinner i Enhetshanteraren har i Windows 8 fått en ny flik som heter "Händelser". Om du trycker Windows + W och börjar skriva "enhetshanteraren" och sedan väljer Enhetshanteraren kan du gå in på valfri enhet, ta Egenskaper och välja fliken Händelser. Där hittar du information om historik för vad som hänt med just den enheten över tid, du kan exempelvis hitta information om drivrutinen har uppdaterats eller om enheten konfigurerats om. Du kan även från den vyn öppna Loggboken och se lite mer information om vad som hänt med just den enheten.