Gå till innehåll

Får ingen bild på skärmen


Gå till lösning Löst av matssportlife,

Recommended Posts

Jag har en stastionär sacleo H mitt problem med är att jag inte får nån bild på den skärm som jag har just nu

 

sen har jag en samma dan fast den slutar på T inga problem med bildskärmen där. Det är ingen platt skärm så som tft/lcd

 

Jag tror det är en CRT skärm.

 

Hoppas ni hajar detta här annars fråga så ska säga det bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du någon felsignal från BIOS booten vid uppstart? Eftersom kortet funkar i din T-dator så verkar det vara nåt annat som strular. Är det helt tyst och "mörkt" när du startar datorn, att det bara är nätaggregat och fläktar som snurrar? Då kan det vara så illa att det kan vara nåt  knas på processorn i H-datorn och därför startar inte boot-sekvensen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag får inget felsignal. Ja den är helt tyst och svart skärm. fläktar o snurrar

Men det kan ju vara fel processor till scalero H datorn? Jag vet då inte vad jag ska ha för processor till H den model som var till den när jag köpte den tillverkas inte mer vad jag har hört. Är ju sockel am2 tror det kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en dator du haft i din ägo och använt eller är det en dator du kommit över och försöker få igång? Jag menar, om du vet att den fungerat så kan man ju utesluta att det sitter fel processor i den. Det kan ju oclså vara moderkortet som gett upp. Eller en minnessticka.

 

Blir det samma resultat om du prövar starta utan grafkkorts? Om så är fallet, blir det samma sak om du också prövar att ta ur RAM-minnet? Får du felsignaler om du plockar bort komponenter går det att härleda vad problemet är, om du inte får några felsignaler så kan man anta att antingen moderkortet eller processorn är defekta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

scaleo H det är en dator som jag äger och köpte det som ny. Ja den har fungerat innan jag trampade i sönder processorn som var i den från början.

jag får inget felsingnal även om jag tar bort grafikkortet men när jag tog bort ram-minne så får felsingnal. sen när jag satt i det igen så blev det bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trampade sönder processorn? Nej föresten, vill nog inte höra hur det gick till...  :D

 

Har du hårdtestat datorn att den är stabil? Och eventuellt startat om den några gånger för att testa att allt verkligen funkar? För har du tur hade du bara glappkntakt, vill det sig värre kan ditt RAM-minne ha en defekt som visar sig när du belastar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trampade sönder processorn? Nej föresten, vill nog inte höra hur det gick till...  :D

 

Har du hårdtestat datorn att den är stabil? Och eventuellt startat om den några gånger för att testa att allt verkligen funkar? För har du tur hade du bara glappkntakt, vill det sig värre kan ditt RAM-minne ha en defekt som visar sig när du belastar det.

jo jag har startat om den flera gånger nu inga problem verken grafik eller annat enda jag skulle behöva är nog en ny dataskärm för denna som jag använder nu är nog knas. Har bara en liten kan man säga fyller inte ut den hur jag än gör med inställingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har startat om den flera gånger nu inga problem verken grafik eller annat enda jag skulle behöva är nog en ny dataskärm för denna som jag använder nu är nog knas. Har bara en liten kan man säga fyller inte ut den hur jag än gör med inställingarna.

 

 

Menar du då inställningarna på tjockskärmen?  Den har ju funktioner så att du kan få bilden att fylla ut hela skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Menar du då inställningarna på tjockskärmen?  Den har ju funktioner så att du kan få bilden att fylla ut hela skärmen.

Nej jag kunde inte ställa in på bild skärmen så den fyllde ut. Jag sa det till killen som hade den skärm innan mig och han sa att den var även så när han hade den. Så troligt ett fel på den. Har en ny plattskärm istället fungerar utmärkt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...