Gå till innehåll

Dator startar upp i felsäkert läge


Recommended Posts

Har en kompis vars dator uppför sig lite konstigt enligt mig...

 

Han har varit borta ett tag och skulle starta datorn och han kommer till svart ruta med vit text (starta i felsäkert läge) han kan inte välja något för piltangenterna funkar inte så han startar den i felsäkert läge ... gör en återställning och startar om men han kan fortfarande inte välja normalstart..... eller slippa den rutan över huvud taget....

 

Vad kan detta vara / Virus?

 

Har inte hört om detta problem förut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis vars dator uppför sig lite konstigt enligt mig...

 

Han har varit borta ett tag och skulle starta datorn och han kommer till svart ruta med vit text (starta i felsäkert läge) han kan inte välja något för piltangenterna funkar inte så han startar den i felsäkert läge ... gör en återställning och startar om men han kan fortfarande inte välja normalstart..... eller slippa den rutan över huvud taget....

 

Vad kan detta vara / Virus?

 

Har inte hört om detta problem förut...

Jag förutsätter att du pratar om en stat-data.

Han har troligtvis satt USB-tbord i en blå port. Dvs USB3, denna fungerar inte i uppstart-mode. Sätt den i usb2 (svart)

Fungerar inte detta, har han en gammal BIOS-version, och måste navigera via PS2, dessa fungerar i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...