Gå till innehåll

"Webbsidan kan inte visas"


VladAr

Recommended Posts

Hade visst missat ett antal viktiga delar... tar det igen..

 

starta en kommando prompt (start -> kör -> cmd eller tillbehör -> kommandoprompten )

skriv där

 

chkdsk c: /F (då kommer den säga c:\ är låst, vill du genomföra kontrollen vid nästa omstart, välj J/Y och sen enter, och starta om datorn.

 

gör samma procedur och skriv sfc /scannow så kan du se resultatet, (den försvinner inte då)

Körde ånyo "chkdsk c:/F" enl. ovanstående instruktion. Se meddelandet från Komandotolken.

Anm.: Knappen med tecknet för "större än" funkar ej på mitt tangentbord, ersatt av "V" (efter "VladAr"). 

Fråga: Vad gick fel denna gång? 

 

C: WINDOWS\System32\cmd.exe-chkdsk c:/F

__________________________________________

Microsoft Windows XP (Version 5.1.2600)

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

 

C:\ Documents and Settings\VladArVKomandoprompton

Komandoprompton är inte ett internt komando, externt komandoprompton, program eller komandofil.

C:\Documents and Settings\VladArVchkdsk c:/F

Filsystem är av typen NTFS.

Det går inte att läsa aktuell enhet.

Det går inte att utföra CHKDSK eftersom voymen används av en annan process. Vill du schemalägga CHKDSK så att den här volymen kontrolleras nästa gång systemet startas om? ((J/N)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Känner du dig tryggare med Systemåterställning aktiverad skall du behålla den. Den är dock endast relevant på systemenheten/-partitionen, och kan vara rätt liten.

 

Jag hade Systemåterställning konstant inaktiverad.

Tack för råden. Skall beaktas i fortsättningen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ånyo "chkdsk c:/F" enl. ovanstående instruktion. Se meddelandet från Komandotolken.

Anm.: Knappen med tecknet för "större än" funkar ej på mitt tangentbord, ersatt av "V" (efter "VladAr"). 

Fråga: Vad gick fel denna gång? 

 

C: WINDOWS\System32\cmd.exe-chkdsk c:/F

__________________________________________

Microsoft Windows XP (Version 5.1.2600)

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

 

C:\ Documents and Settings\VladArVKomandoprompton

Komandoprompton är inte ett internt komando, externt komandoprompton, program eller komandofil.

C:\Documents and Settings\VladArVchkdsk c:/F

Filsystem är av typen NTFS.

Det går inte att läsa aktuell enhet.

Det går inte att utföra CHKDSK eftersom voymen används av en annan process. Vill du schemalägga CHKDSK så att den här volymen kontrolleras nästa gång systemet startas om? ((J/N)

 

Helt normalt.. inget fel alls. Tryck på J (Ja), eftersom du vill att processen ska köras innan windows går igång vid nästa start.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt normalt.. inget fel alls. Tryck på J (Ja), eftersom du vill att processen ska köras innan windows går igång vid nästa start.

 

Körde ånyo "chkdsk c:/F" enl. ovanstående instruktion. Kunde följa check-förloppet (efter omstart) tills 100% nämndes. Efterkommande text rullades fram i rasande fart, varefter försvann allt och Windows startades. Fick inget meddelande / resultat om "chkdsk c:/F" var OK eller ej.

 

Körde därefter sfc /scannow enl. tidigare instruktion med föjande meddelanden som resultat:

 

Windows filskydd

Filen som krävs för att Windows ska fungera korrekt måste kopieras till cacheminnet för DDL-filer.

Mata in Windows XP Profesional Service Pack 3 CD nu.

[Försök igen]       [Mera information]      [Avbryt]

 

Jag tryckte på "Avbryt" pga att jag har Windows XP Home Edition Service Pack 3, och för att få veta mera från forumet vad göra. Nytt meddelande dök upp efter "Avbryt" :

 

Windows filskydd

Om du avbryter måste du eventuellt mata in CD-skiva vid ett senare tillfälle. Vill du hoppa över den här filen?

[Ja]   [Nej]

Det ville jag men det tog flera klick än på "Nej" än på krysset i meddelandet för att dra sig ur tvånget.

 

Vad /hur göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Först, länken fungerar inte.. du har ett "e" för lite...
 
'swfobject' is unidentified är ett scriptfel i javascriptet till sidan. Prova med rätt adress, om du har tur.. så är det där felet sitter.
 

Måste ta upp denna fråga igen.

Min start sida till IE8 är enl ovan länk p.g.a. min förmodan att den tar minst resurs vid start (ASUS installerad).

Den gula triangeln i vänstra nedre hörnan (aktivitetsfältet) dyker upp varje gång IE8 startas. Jag har initierat ett stort meddelande (enl. citatet ovan "'swfobject' is unidentified...") mitt i skärmen som påminnelse om att problemet är kvar. Påminnelsen dyker upp varje gång jag loggar in IE8. Var ska jag söka felet?

Hur blir jag av med problemet? Kommer nända problem att lösas om / när jag, förhoppningsvis, blir av med Java?

 

En ny fråga:

Trots att Microsoft äger nu Skype har jag offtare problem med Skype nu än innan de köpte den.

Gång efter annan vid stängningen av datorn får jag meddelande "Skype har stött på problem - Skicka felraport till Microsoft". Det har jag gjort varenda gång under en längre tid utan att Microsoft har svarat mig. 

Vad kan jag göra åt problemet? Är det ngn idé att kontakta dem (MS är ganska tröga med supporten)? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså felet på din startsida är inte ett fel på din dator, kör Windows 8 med Internet Explorer 10 här och om jag går in i inställningar (som finns i ie10) och väljer att jag vill se scriptfel får jag också följande:

 

Detaljerad information om felet på webbsidan


Meddelande: swfobject har inte definierats
Rad: 15
Tecken: 3
Kod: 0
URI: http://eeepc.asus.com/index.html

 

Så detta är inget att oroa sig över, det är något som är fel hos ASUS inte hos dig, vill du ha en snabb och resurssnål startsida skulle jag rekommendera att du byter ut den till "about:blank" (utan "").

 

Ang. felrapport så är det inget Microsoft svara på eller återkommer med mera information ang.

Du måste nog kontrollera i kontrollpanelen och sedan administrationsverktyg och sedan loggboken och se om du kan hitta anledningen till att Skype kraschar

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså felet på din startsida är inte ett fel på din dator, kör Windows 8 med Internet Explorer 10 här och om jag går in i inställningar (som finns i ie10) och väljer att jag vill se scriptfel får jag också följande:

 

 

Så detta är inget att oroa sig över, det är något som är fel hos ASUS inte hos dig, vill du ha en snabb och resurssnål startsida skulle jag rekommendera att du byter ut den till "about:blank" (utan "").

 

Ang. felrapport så är det inget Microsoft svara på eller återkommer med mera information ang.

Du måste nog kontrollera i kontrollpanelen och sedan administrationsverktyg och sedan loggboken och se om du kan hitta anledningen till att Skype kraschar

Tack för påminnelsen ang. "about:blank". Har använt den innan jag ominstallerade Windows XP. Sedan dess glömde jag den (man blir yr i knoppen av datorn med allt man ska tänka på Det är värre än "med det elektriska" förr i tiden).

Beträf. Skype, får vänta tills efter jag fått ordning på nuvarande problem.

 

Hur blir det med svaret på mina senaste körningar av "chkdsk c:/F" och "sfc /scannow" ? Du började, Venoms tog över fortsättningen. Bara frågan inte hamnar "mellan stolarna" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta men börjar bli mycket och rörigt i den här tråden nu, om du lyckats köra CHKDSK och då borde den om den hittat några problem reparerat dessa. om vi slänger SFC i papperskorgen så länge, så undrar ju jag om det fortfarande är problem med internet anslutningen hos dig? eller om det problemet kan löst sig själv.

Och är datorn fortfarande långsam när du gör saker som INTE har med internet att göra?

Möjligtvis att vi skulle se om vi kunde på in Cecilia i tråden och hon skulle kunna hjälpa dig och se så du inte har några skräp program/virus eller annat otyg i datorn. (kanske är ett långskott) 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny fråga:

Trots att Microsoft äger nu Skype har jag offtare problem med Skype nu än innan de köpte den.

Gång efter annan vid stängningen av datorn får jag meddelande "Skype har stött på problem - Skicka felraport till Microsoft". Det har jag gjort varenda gång under en längre tid utan att Microsoft har svarat mig.

Vad kan jag göra åt problemet?

Är det ngn idé att kontakta dem (MS är ganska tröga med supporten)?/quote]

Skype har sin egen support:

https://support.skype.com/en/

https://support.skype.com/en/faq/FA1170/how-can-i-contact-skype-customer-service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta men börjar bli mycket och rörigt i den här tråden nu, om du lyckats köra CHKDSK och då borde den om den hittat några problem reparerat dessa. om vi slänger SFC i papperskorgen så länge, så undrar ju jag om det fortfarande är problem med internet anslutningen hos dig? eller om det problemet kan löst sig själv.

Och är datorn fortfarande långsam när du gör saker som INTE har med internet att göra?

Möjligtvis att vi skulle se om vi kunde på in Cecilia i tråden och hon skulle kunna hjälpa dig och se så du inte har några skräp program/virus eller annat otyg i datorn. (kanske är ett långskott) 

Fick, som tidigare sagt, inga resultat varken efter CHKDSK eller SFC.

1. Kommandotolken "hänger" kvar i Startmeny trots upprepade klick på stäng-krysset i bilden.

2. Har bytt startsida till "about:blank" (utan ""). Felmeddelandet popar dock upp ändå. 

 

Det är små saker. Huvudsaken verkar dock vara löst. Sedan igår natt har datorn kvicknat till (gäller allt) och inga fler "Webbsidan kan inte..." har dykt upp. 

Om jag får problem efter Java av- och ev. återinstallationen återkommer jag med hopp om hjälp.

Tack till er alla för utmärkt stöd i "panik"-läget. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Nej, problemet blev inte löst. Efter borttagning av "shared.xml." uppdaterade jag ljud enl. anvisning (Update your display, audio, webcam, microphone drivers or software) kom inte åt resten i samma bild.

Sedan stängde jag Skype. "Skype.exe har stött på problem..." dök upp som innan borttagningen av "shared.xml."

Vill inte, just nu, lägga mera jobb på åtgärder under "Spoiler" ( Try to temporarily disable your anti-virus or firewall software). Om nu brandväggen och virusskyddet stör Skype, ska jag inativera dem för att använda Skype? No way.  
 


 

Redigerad av VladAr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillfälligt inaktivera antivirusprogram eller brandvägg är en felsökningsåtgärd för att få veta om felet möjligen beror på en felkonfigurerad brandvägg eller antivirusprogram. Det är inte avsedd som en slutgiltig lösning.

Förstår det. Men, min brandvägg och virusskydd ingår i Microsoft Security Essentials. Har ingen annan brandvägg och virusskydd. Samtliga MSE uppdateringar är regelbundet installerade. Senaste Skype version är installerad. Och Skype ägs av Microsoft.

Vilken instruktion får jag ifall brandvägg och/eller virusskydd strular för Skype?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Skype ägs av Microsoft numera har ju produkterna utvecklats i olika företag.

Då är det ju lämpligt att av- och ominstallera MSE och nollställa brandvägg. Men eftersom SFC upptäckte något problem som inte åtgärdades kan ju allt bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Skype ägs av Microsoft numera har ju produkterna utvecklats i olika företag. Då är det ju lämpligt att av- och ominstallera MSE och nollställa brandvägg. Men eftersom SFC upptäckte något problem som inte åtgärdades kan ju allt bero på det.

Nu hänger jag inte med.

Jag fick inte avslut på sfc /scannow p.g.a. att väntan "...medan Windows kontrollerar att alla skyddade Windows filer är intakta och att den ursprungliga versionen används" blev för lång och söksträngen slutade röra sig ca 25% före slutet på söksträckan. Jag avbröt då kontrollen och fick därmed inget resultat.

Hur lååång tid tar kontrollen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med.

Jag fick inte avslut på sfc /scannow p.g.a. att väntan "...medan Windows kontrollerar att alla skyddade Windows filer är intakta och att den ursprungliga versionen används" blev för lång och söksträngen slutade röra sig ca 25% före slutet på söksträckan. Jag avbröt då kontrollen och fick därmed inget resultat.

Hur lååång tid tar kontrollen ?

 

Den tar tid om det finns filer att fixa..

Men eftersom du har avbrutit sökningen kommer du att få göra om allt.

 

Som du läste i resultatet, (SP3) så behövs xp pro sp3.. är du säker på att det är en home du har?

Tipset är att ladda hem sp3 för windows xp och installera.. sedan kan du testa med sfc /scannow om det skulle behövas.. vilket jag inte tror att det gör eftersom du uppdaterar systemfilerna med sp3.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tar tid om det finns filer att fixa..

Men eftersom du har avbrutit sökningen kommer du att få göra om allt.

 

Som du läste i resultatet, (SP3) så behövs xp pro sp3.. är du säker på att det är en home du har?

Tipset är att ladda hem sp3 för windows xp och installera.. sedan kan du testa med sfc /scannow om det skulle behövas.. vilket jag inte tror att det gör eftersom du uppdaterar systemfilerna med sp3.

 

Start--Kontrollpanelen--Prestanda och Underhåll--System--Systemegenskaper--Allmänt

System

Microsoft Windows XP

Home Edition

Version 2002

Service Pack 3

Registrerad till:

VladAr

 

Duger ovanstående eller ska jag hämta SP3?

Om ovanstående duger, ska jag köra sfc /scannow igen och låta den ta den tid den behöver?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera en ny.. du behöver inte avinstallera något..

Var på http://search.microsoft.com/en-US/results.aspx?st=b&na=88&q=SP3+for+Windows+XP. Där fanns en myriad av nedladningar av SP3 för XP. Den första jag klickade på var endast för proffs / utvecklare. De övriga kom från olika adresser trots att jag kom in på sidan via Microsoft Update.

Har du rätt adress och rätt SP3 för mitt behov, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta sent svar. Hade ånyo problem med "Webbsidan kan inte..."

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=25129 svensk xpsp3_5512.080413-2113_sv_x86fre_spcd.iso

Använde ovan länk. (Verkar inte vara ngt för mig). Fick nedanstående information:

 

(citat): http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=25129

 

Översikt

 

Windows XP Service Pack 3 (SP3) innehåller alla tidigare säkerhetsuppdateringar för operativsystemet. Den här uppdateringen innehåller också ett litet antal nya funktioner, som inte ändrar användarupplevelsen av operativsystemet på något betydande sätt.
Den här filen är en CD-avbildningsfil för användare som vill skapa en uppdaterings-CD för Windows XP Service Pack 3, till exempel administratörer som vill göra offlineinstallationer.
Snabbinformation


KLICKA INTE PÅ HÄMTA OM DU BARA SKA UPPDATERA EN ENDA DATOR: En mindre hämtning mer lämpad för enskilda användare finns nu tillgänglig på Windows Update. Om du vill vara säker på att du får Windows XP Service Pack 3 bör du aktivera funktionen Automatiska uppdateringar i Windows XP. Använd våra steg-för-steg-instruktioner eller, om du hellre föredrar det, låt oss göra det åt dig. (slut citat). 

 

Kollade på Windows update "Microsoft senaste version Windows update" och fick förslag på.

4 st Säkerhetsuppdateringar för Windows XP,

2 st Säkerhetsuppdateringar för IE8 XP,

1 st Windows Verktyg för borttagning av skada - feb- 2013,

1 st. Bing Bar 7.0, (Fråga nr 1av3, Kan jag avinstallera Bing u. att få problem? Använder mest GOOGLE). 

1 st. MSE

1 st. Office Comp. Pack SP3. [Fråga nr 2av3: Gör det ngt om jag ignorerar den (35MB)? Vissa hävdar att man klarar sig utan Office. (citat):
http://www.oooninja.com/2008/02/office-compatibility-pack-review.html

 

Posted by Andrew Z at Wednesday, February 6, 2008

Stuck with .docx, .xlsx, and .pptx files? These are also called OpenXML or Microsoft Office 2007 format. Here's a way to convert them in to .doc, .xls, and .ppt (respectively) in Windows.

 

Don't let the name "Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 file format" fool you. You do not need Microsoft Office, so it works great with OpenOffice.org, Google Docs, Abiword, WordPerfect, and Microsoft Office 2003.(slut citat):

 

 

Inte ett förslag om uppdatering av SP3. Fråga nr 3av3: Ska jag hämta SP3 från Windows Update? (Jag har inaktiverat automatiska uppdateringar för att kunna välja ENDAST vad jag behöver).

 

Har läst i AlltomWindows om bauta säkerhetsuppdatering från MS för Windows (bl.a. XP) på tis. 18/feb. Förmodar att de finns bland ovanstående förslagen om uppdat. som saknas i min ASUS.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra att avinstallera Bing Bar. Det är inget som jag har i min dator (lika lite som Google toolbar fast jag brukar använda Googles sökmotor).

Om man har Office/Office Compatibility Pack installerat ska man se till att det är fullt uppdaterat. Liksom Windows och IE mm alltid ska vara fullt uppdaterade.

Om man nu behöver installera SP3 igen för att man har problem med datorn så går det utmärkt att hämta det från webbsidan som Venoms länkade till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...