Gå till innehåll

Datorhaveri?


Ronnie54

Recommended Posts

Hej.


Min dator har pajat totalt. Fick felmeddelande: Kernel stack inpace error. Försökte reparera med XP-skivan, verkade fungera tills jag startade om. XP-loggan kommer upp, sen står datorn bara och snurrar, går ej att komma in. Försökt köra i felsäkert läge, efter några sekunder meddelande: det går inte att köra datorn i felsäkert läge. Tacksam för förslag


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog börja med hårddisken, antingen börjar den bli på upphällningen eller så har du fått ohyra i burken.

 

Eftersom du har en skiva kan du starta upp datorn med den och starta Återställningskonsolen att trycka R när installationsprogrammet börjar. Nu har du inte berättat exakt hur du prövat att reparera ditt XP men genom att skriva chkdsk /r  i kommandotolken (tryck Enter för att starta skanningen) skannas din hårddisk. Ibland kan kommandot chkdsk /f efter en sådan skanning återställa korrupta filer, ibland funkar det inte alls.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...