Gå till innehåll

Internet Explorer 10 för Windows 7 är tillgänglig


JoWa

Recommended Posts

Jag valde x64. Ingår 32-bitars i den installationen? Om jag inte minns fel var det så då IE 9 kom.

Normalt använder jag bara 64-bitars, men i undantagsfall blir det 32-bitars.

I start-menyn hittar jag inget om 32- eller 64-bitars, bara valet av Internet Explorer finns. Och i "Om Internet Explorer" står inget om 32- eller 64-bit edition.

 

Att logga in med BankID till Handelsbanken och Mina Vårdkontakter eller Net ID till Försäkringskassan, Apoteket, Skatteverket, Pensionsmyndigheten är inget problem med IE 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara en version för W7 64-bit. Programprocessen är alltid 64-bit, men innehållsprocesserna är med standardinställningar 32-bit. För att använda 64-bit för alla IE-processer: Internetalternativ > Avancerat > Säkerhet > Aktivera utökat kernelläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man jämför med. Jämfört med tidigare IE kan det knappast bli minus.

De IE-specifika taggar man tidigare tvingats använda i webbdesignen, har nu återuppstått i form av Windows 8-specifika taggar... för att hålla sig helt inom ramarna för webbstandard, är uppenbarligen emot Microsofts natur.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra då jag möts av detta?

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socket775/P5Q_Deluxe/

 

Hade problem med några andra sidor, men det löste sig då jag klickade på kompatibilitetsvy.

Den länken funkar inte i någon annan läsare heller... så jag föreslår att du letar upp ny länk.    ;)

Den här t.ex....

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5Q%20Deluxe&p=1&s=22

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länken funkar inte i någon annan läsare heller... så jag föreslår att du letar upp ny länk.

Senast på morgonen i går innan jag installerade IE 10 fungerade länken. Och det var med IE 9.

Varför jag använder den länken är att uppdateringar mm finns tidigare där, än på http://support.asus.com  och dessutom behöver jag inte välja OS  osv, utan det är en direktlänk till vad som finns att ladda ner för moderkortet. Nu har jag inte bara ett moderkort, utan ett antal. Har därför direktlänkar till varje moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har inga problem att förstå varför du använder FTP... som admin är det ofta att föredra. Men i just det här fallet, lyckas jag inte ansluta en enda webbläsare... så här ser det ut i en icke allt för uppdaterad Opera...

post-1936-0-09752500-1361980087_thumb.pn

 

...och så här i en fullt uppdaterad Firefox...

post-1936-0-61380200-1361980249_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder de röda "vågade" understrecken på vissa ord? Precis som om det skulle finnas en stavningskontroll i IE 10.

Har märkt då jag gör inlägg på en del utländska forum. Have noticed that on some foreign forum.

 

attachicon.gifStavningskontroll.PNG

 

Stavningskontroll är just vad det är! Kolla i tilläggshanteringen.   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Knappt tre månader efter lanseringen av IE10 för Windows 7 (och sju månader efter lanseringen av Windows 8 med IE10) har IE10 blivit den mest använda IE-versionen.

 

Vecka 20:

  • Chrome (alla):  40,84 %
  • Firefox 5+:  18,46 %
  • IE 10.0:  10,07 %
  • IE 9.0:  9,82 %
  • IE 8.0:  8,68 %
  • Safari iPad:  3,45 %
  • Safari 6.0:  2,13 %
  • Safari 5.1:  1,41 %
  • Android:  0,74 %
  • Opera 12.1:  0,7 %
  • IE 7.0:  0,53 %
  • Safari 5.0:  0,45 %
  • Firefox 3.6:  0,4 %
  • Yandex Browser 1.5:  0,24 %
  • IE 6.0:  0,23 %
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...