Gå till innehåll

Problem att hitta min seagate pro flex


Recommended Posts

Hej. Har installerat om min dator pga att den inte gick som den skulle förmodligen virus?!

Har haft en trådlös router netgear 624 v3 samt en seagate pro flex home 1tb hårddisk som skickar trådlöst till och från datorn.

efter nyinnstallation så kunde jag inte hitta min seagate det stod går inte att hitta när jag loggade in. Efter mycket besvär blev jag förbannad och

installerade om windows 1gg till. Men det hjälpte ju inte,  

Någon som har ngt tips på vad man kan göra.

Router funkar som den skall (vad jag vet)

Har innstallerat skivan till seagate.

 

Mvh Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har installerat om min dator pga att den inte gick som den skulle förmodligen virus?!

Har haft en trådlös router netgear 624 v3 samt en seagate pro flex home 1tb hårddisk som skickar trådlöst till och från datorn.

 

Har aldrig haft trådlös disk, men först måste du väl hitta den i routern under "anslutna trådlösa enheter" 

innan din dator kan få access till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma åt en nätverksansluten hårddisk från din dator så behöver du installera programvaran som sköter detta, det kan du göra från skivan som medföljde vid köpet eller hämta den från http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-hard-drives/goflex-home/goflex-home-software-master-dl/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma åt en nätverksansluten hårddisk från din dator så behöver du installera programvaran som sköter detta, det kan du göra från skivan som medföljde vid köpet eller hämta den från http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-hard-drives/goflex-home/goflex-home-software-master-dl/

 

Du tänker NAS -disk nu?

Han har en WIFI -disk, och den verkar inte gå via routern ens, utan datorn direkt?!

Eftersom jag inte vet hur den beteer sig har jag ingen lösning, men det känns inte som någon beprövad produkt.

 

http://www.seagate.com/external-hard-drives/portable-hard-drives/wireless/seagate-satellite/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nätverk hemma?

Jag tänker att du borde se disken i din router.. om så, kan felet ligga i routerns inställningar.

Om det inte är som ovan, har du möjlighet att konfigurera diskens wifi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat seagate programm, den går visst genom routern, tror jag, det finns en sladd där i mellan ialla fall.

Var i router hittar jag den här saken?

Och hur ställer jag in routern.

Hittade någonstans en sida hur man ställer in, men nu när jag behöver så hittar jag den inte igen.

Jag är kass på detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nätverk hemma?

Jag tänker att du borde se disken i din router.. om så, kan felet ligga i routerns inställningar.

Om det inte är som ovan, har du möjlighet att konfigurera diskens wifi?

 

Jag skrev redan detta i mitt första inlägg, skrev vidare att disken var tydligen en WIFI "transmitter"

som går förbi routern, om du inte vänder routern till en receiver. Vilket blir fel för övrig utrustning.

 

Den borde då listas bland trådlösa Wifi, om nu WIFI-sändaren är hel, därefter styrs diskens access fullt ut via mjukvara.

post-6485-0-61629300-1361992941.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...