Gå till innehåll

Explorer fungerar inte när jag vill bifoga fil, ok med bild ?


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

Har frågat liknande detta tidigare men inte fått nån ordning

Alltså, ok att bifoga ett dokument som en bild i mailet, men när jag vill bifoga en fil i mailet så stänger

Explorer ner alltihopa, SÅ KAN JAG INTE HA DET... vad göra,,, H J Ä L P !!!  :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag scannar in dokumentet i datorn (W8), sparar det i dokument (går absolut inte att bifoga från skrivbordet- man mkan undra avrför ??)

försöker bifoga från dokument, men det accepterar inte Explorer i W8.

Däremot kan jag skicka med dokumentet om ja klickar på bifoga bild som jag klistrar in i mailet :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, när jag vill ladda upp ett dokument att bifoga i min gmail så poppar det upp en ruta som påstår

att fel uppstått och Internet Explorer kommer att stängas ner

Jag kommer att bli notifierad om man kommer på en lösning , (hahaha)

Däremot så kan jag i mailen ladda upp en BILD i samma mail och få in dokumentet som en bild i mailet

men det blir ju svårt för mottagaren att till ex. skriva ut dokumentet (i dessa dagar när man ska bifoga cv vid jobbansökan till ex.)

Jag skrev en fråga i detta tidigare och svarade på den, men fick ingen reaktion.. hade massor med konstigheter ...

kolla tidigare fråga i samma...

Tack manneman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära Cecilia, nu är jag konfunderad, för jag startar ju inte internet Explorer aktivt (tror jag) - om du förstår vad jag menar. Jag kopplar upp mej och går direkt till min g-mail. Därifrån via länken till ditt svar till ex.

 

Om jag vill söka på nätet så har jag ju sökrutan ovanför eller jag kan söka direkt från adressfältet, så att starta IW har jag aldrig tänkt på. Vet faktiskt inte.

 

Dessutom, jag testade tidigare att ha den gamla möjlighetetn med all "info" till vänster, men nu är den borta, så vet inte ens hur jag hittar till kontrolpanelen.

JO, det gjorde jag just. Jag sökte under förstoringsglaset överst till höger på W8, Sökte kontrollpanelen där och fick fram all info som jag fick sist när jag sökte via programmet som jag hade importerat - FÖR ATT GÖRA DET ENKLARE FÖR MEJ (start8) Är det detta program som strulat till det för mej ??

Är budskapet att man måste lära sej W8 :-( ... borde inte ha bytt bort W7... Men du kanske menar att nu när jag inte har star8, så kanske allt fungerar då ?? Jo, jag testade NU att bifoga ett dokument i ett mail till mej själv. DET FUNGERADE !!

 

MEN lite underligt var det ju i den här loggen, den har säkert registrerat när jag försökt bifoga dokument utan att ha gått via appen, men underligare är ju att den registrerat en "applikation error" klockan 00.26.55, och då hade jag gått och lagt mej ??!!

 

Kontentan är att man inte ska använda dessa program (till ex star8) som underlättar för oss som har lite svårare att hålla oss till dessa nya appar ??

Eller  kan du tipsa om nåt program som fungerar ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om du har start8 antar jag att du kommer till skrivbordet och kör dess variant av Internet Explorer. Jag har ingen aning om hur start8 fungerar eller för den delen något liknande eftersom jag bara har provat Windows 8 "previews" virtuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, du är ju pro, så det förstår jag, men varför måste det vara skillnad på hur man startar IE ??

Kanske nån annan kan svara på som testst båda varianterna, eller har nåt liknande start8 på förslag som fungerar utan problem ??

Annars får jag fråga om start8 eller liknanade program i annan tråd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan starta Explorer 10 på två sätt i Windows 8, via desktop sidan som ser ut som på Windows 7 ungefär. Man ser Explorer längst ner till vänster:

http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-00-43-49-metablogapi/0020.image_5F00_1C04EB80.png

 

Eller direkt via startskärmen:

http://www.wingadgetnews.com/wp-content/uploads/2012/01/windows-8.png

 

Jag föredrar att använda det första läget på min stationära dator. Startskärms Explorern är mer pekanpassad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...