Gå till innehåll

Windows 8.1


DAson

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej,

lyckades instalera det på min stora burk MEN fick ett annat stort problem istället,

Datorn startar som den skall MEN när jag skrivit in lösenordet så börjar de rulla efter ca 3-5 secunder så kommer det en "blå" skärm som talar om att något blivit fel ock den skapar en felrapport som den tydligen skickar iväg, sedan startar den om.

Samma sak händer hela tiden, har försökt att återställa men då måste man tydligen ha en skiva (laddat ner win 8 pro) o den ligger på datan som inte startar :wacko:

då e frågan någon annan som råkat ut för detta ??
Och har en lösning på problemet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

lyckades instalera det på min stora burk MEN fick ett annat stort problem istället,

Datorn startar som den skall MEN när jag skrivit in lösenordet så börjar de rulla efter ca 3-5 secunder så kommer det en "blå" skärm som talar om att något blivit fel ock den skapar en felrapport som den tydligen skickar iväg, sedan startar den om.

Samma sak händer hela tiden, har försökt att återställa men då måste man tydligen ha en skiva (laddat ner win 8 pro) o den ligger på datan som inte startar :wacko:

då e frågan någon annan som råkat ut för detta ??

Och har en lösning på problemet. :)

 

Lösningen var kanske det som står på sidan. "Tänk på följande innan du laddar ned: Om du inte har något återställningsmedium rekommenderar vi att du skapar en USB-återställningsenhet innan du installerar Windows 8.1 Preview så att du kan återgå till Windows 8 vid behov."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen var kanske det som står på sidan. "Tänk på följande innan du laddar ned: Om du inte har något återställningsmedium rekommenderar vi att du skapar en USB-återställningsenhet innan du installerar Windows 8.1 Preview så att du kan återgå till Windows 8 vid behov."

 

 

De lustiga är att nu kommer jag in i felsäkert läge :/

Frågan är bara vad är de som e sabbat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen av Windows 8.1 gick bra på min Dator 2 har märkt många förändringar i den här utgåvan. Visserligen är Windows 8.1 Preview en testversion men det funkar bra.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga, att datorn flyter på riktigt bra. De buggar som jag hade med windows 8 är borta. Visst som jag sa innan, att ha 3 eller flera appar på funkar inte perfekt. Apparna anpassar sig inte riktigt efter hur storleken på respektive fönster. Det enda som anpassar sig bra är desktop. Apparna, anpassas nästan inte alls. 

 

  

post-9896-0-42161800-1372367093_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Något bättre har det blivit, men det är fortfarande ett jäkla meck att få det användbart... t.ex att slippa ifrån allt app-skräp. Hur svårt kan det vara att förstå att "pek-appar" är fullständigt ointressanta och irrelevanta på en skrivbordsdator/laptop?

En annan högst irriterande sak är det idiotiska hoppet till about:blank varje gång man laddar ner något med Internet Explorer... eller är det bara jag som missat någon inställning?

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste tydligen stänga av "Hemgrupp" för att permanent kunna ta bort utdelning av mappen "%HOMEDRIVE%\Users"... det vill säga, alla användarmappar inkl. Appdata, som annars är utdelad som standard. Försöker man ta bort utdelningen, med hemgrupp fortfarande aktiv, är den utdelad vid nästa omstart igen.   :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Installerade 32 bitars på VMware, vilket gick lätt och smidigt, däremot var man tvingad till MS-konto, som tur är hade jag ett. Kanske bara är ett sätt att knyta upp folk till MS. Hoppas det inte blir så i skarpa versionen. De som hoppats på en startknapp på riktigt, är nog besvikna. IE11 fungerade riktigt bra, så nu är det bara till att testa lite andra program framöver. Dock så är Windows 7 det bästa man åstadkommit, tycker i alla fall jag.

 

Inga problem att ladda ner program och installera, :)  är det heller inte.

 

NOD32 Antivirus hoppade snällt in och uppdaterade sig. :) 

 

Möjligen, att det blir en laptop med fin touchskärm och 8:an framöver, då! :)

 

 

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

IE11 kraschar på vissa webbsidor, med formulär där lösenord skall skrivas, men efter en errorruta funkar det utan att lösenordet behöver anges igen, vilket är skumt. Så det finns kanske en del buggar, ändå och det är ju långt kvar tills den skarpa 8.1 släpps. Uppstarten är snabb, likaså avstängningen. Det här gäller på en virtuell installation och jag antar att det blir mycket snabbare på en fysiskt ren dator.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här bra gick det i VirtualBox...  :unsure:

 

Nu dök det upp en guide för den som vill testa Windows 8.1 i Virtualbox. Samma "workaround" som fanns i JoWas länk med den skillnaden, att nu fick jag det att fungera....   :P

 

http://www.askvg.com/fix-cant-install-windows-8-1-or-server-2012-r2-in-oracle-virtual-box/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AskVG+%28AskVG%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg? Inloggning och navigering till min trådlösa router (Asus RT-N66U) försämrades avsevärt med Windows 8.1. Spelade ingen roll vilken webbläsare jag använde. Jag fick ladda om sidorna flera gånger och en del sidor gick inte att få upp överhuvudtaget. Efter återgång till Windows 8 funkade ovannämnda klockrent som vanligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med MS-kontot vid installationen, är det något som bara gäller för "Windows 8.1 Preview". Tidigare i 8:an har det ju gått bra med ett lokalt konto, utan att blanda in MS.

 

Någon som vet?

 

Stäng av nätverket under installationen, så får du automatiskt lokalt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...