Gå till innehåll

Radera Windows, konstigt fel.


CGD

Recommended Posts

Nu behöver jag hjälp med ett konstigt fel igen.

Ikonen för papperskorgen markerar att det finns något i den. Öppnar jag papperskorgen är den tom. Väljer jag att radera innehållet så frågas om jag vill ta bort WINDOWS. Svarar jag ja på det så kommer det upp en felruta;

"Det går inte att ta bort mappen De12: Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används".

 

Jag är helt säker på att jag inte har raderat WINDOWS mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en komplett reinstallation från en säkerhetskopia utav hela min system och program partition och felet kvarstår. Då bör ju felet kunna härledas till någon av de övriga partitionerna. Men vilken och hur finna den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag har fixat felet men jag vet fortfarande inte hur det uppstod och vad jag förstår var det ingen här som visste vad det heller.

Jag spårade felet till en speciell partition. Det låg i papperskorgen på ett osynligt sätt på partitionen för musik. Men det gick ju inte att få bort. Så lösningen blev att formatera partitionen men först så fick jag ju sprida ut dess innehåll på alla de övriga partitioner datorn har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...