Gå till innehåll

Padda, Surfplatta


Recommended Posts

Har någon ett bra tips på en bra padda, eller surfplatta.

Men till en fråga också, vad jag har förstått, om jag nu förstått rätt, så finns det ju inget usb uttag på en padda/ platta, stämmer det. Likaså saknas välan Office på dom också ??

Om man nu har en massa bilder på en extern hårddisk, ja hur skall man då få dit dom ??

 

Med vänlig hälsning

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att föra över bilder från en extern HD till en "padda" görs lämpligast via en dator. iPad genom Itunes t ex.

 

Hur det är med andra "paddor" är jag oklar över... huruvida det finns uttag och/eller funktion för USB-minne och extern HD. En jailbreakad iPad går att ansluta USB-minne och HD via en adapter och speciell mjukvara... men det är ju absolut inte svar på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon ett bra tips på en bra padda, eller surfplatta.

Men till en fråga också, vad jag har förstått, om jag nu förstått rätt, så finns det ju inget usb uttag på en padda/ platta, stämmer det. Likaså saknas välan Office på dom också ??

Om man nu har en massa bilder på en extern hårddisk, ja hur skall man då få dit dom ??

 

Med vänlig hälsning

Lasse

 

De flesta har mini-usb, medans tex Andersson billiga plattor har USB 2.0.

 

Av dina frågor så låter det som att du inte har nytta av platta.

Man lagrar varken bilder eller kör officepaket på dom. De kallas även för "surfplattor", så kanske du fattar poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns visst det Officepaket till både iPad (Itunes) och till Android! Det är förvisso inte MS som ligger bakom dom men de är kompatibla med MS Office på alla sätt.

 

Visst kan man lagra bilder på en padda... funkar skitbra! Officefunktioner? Funkar kanon med rätt app...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjäv är jag nöjd med min Microsoft Surface RT. Ett officepaket ingår i den gratis också.

Rätt dyr platta men med bra kvalitetskänsla:

http://www.microsoft.com/Surface/sv-SE/surface-with-windows-rt/home

Inget som ersätter min stationära Windows 8 men ett bra komplement.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla?

 

Jowa menar, eller som jag läser det.

Priset på Officepaketet är redan dolt inbakat i varan, i sista änden är inget gratis, konsumenten betalar alltid nånstanns i kedjan.

"Generösa" MS väljer då att "bjuda" - alla företag kör med "gratisprodukter".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var rätt uppfattat. Microsofts affärsidé är att sälja mjukvara, även för privat, icke kommersiell användning, och Office är deras äldsta och fetaste kassako. Microsofts avsikt var nog aldrig att göra Office RT (som ingår i Windows RT) till ett undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...