Gå till innehåll

Win7 i Pentium 4?


Hans42
Gå till lösning Löst av Hans42,

Recommended Posts

Jag var hemma hos en bekant som kör XP i sin Pentium 4. Hon vill uppgradera till Win 7. Nu undrar jag om det funkar i hennes gamla dator. Det är alltså en Pentium 4 CPU 2,40 Ghz 2,39 Ghz 512 Mb RAM. Någon som vet? Datorn har väl 7-10 år på nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att funka att installera... men mer RAM kommer vara önskvärt, likaså ett grafikkort som klarar Aero. Plocka hem Windows 7 Upgrade Advisor och kör på den aktuella datorn så ser du vad som krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att funka att installera... men mer RAM kommer vara önskvärt, likaså ett grafikkort som klarar Aero. Plocka hem Windows 7 Upgrade Advisor och kör på den aktuella datorn så ser du vad som krävs.

 

Det sitter AGP-buss på den datorn, blir svårt/dyrt att hitta AGP-kort som stödjer Aero. Själv använder jag det knappt.

 

Hans.

Det kommer fungera, Vista fungerar knappt med 512ram, men Win7 gör det, om än lite segt.

Du har då två val: Lägg in Windows7 Starter, den är mer lättdriven, eller skaffa iaf. en 512'a till.

 

Det sitter gamla/första SD-ramarna på den.. så 512-minnen räknas som stort i de bankerna. För den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...