Gå till innehåll

Heroes of Might and Magic II på Windows 8?


Skull Kid

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Jarru! Efteratt ha kopierat DDRAW.dll till spelmappen, poppar detta upp istället!

Procedurstartadressen.jpg?psid=1

 

Antagligen är det minnesadressering som är problemet, eller att "SUnMap" kanske "pekar" emot Ddraw som finns på "fel ställe",

eller tvärtom.. Har du provat med att ha Ddraw på flera ställen samtidigt ?, tex. i System, System32 och i spelmappen.

Om jag har fattat det rätt, du har har kopierat spelet utan att installera det ? Kan prova att installera om det går, men att

starta spelet ifrån spelmappen.    

 

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte placera en nyare version av DDRAW.dll i spelmappen, men då fick jag bara det klassiska felmeddelandet "Programmet slutade att fungera" :( Jag vädrar dock att jag börjar närma mig en möjlig lösning för spelet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske kompatibilitetsläge funka. Spelet kom 1996 och då gällde Windows 95 testa om du kan få det att funka i kompatibilitetsläge för Windows 95. Högerklicka på spelets genväg välj Kompatibilitet och kryssa i kryssrutan och välj Windows 95 klart och kolla om det funkar. Kom tillbaka om det inte funkar. Men prova om det kan funka med Kompatibilitetsläge för Windows 98/ME kanske prova dig fram vettja.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 6 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...