Gå till innehåll

Internet krånglar när jag har xbox kopplad


Recommended Posts

Hej, har haft ett problem som har uppstått på flera av mina datorer, Jag använder winxp pro sp1.

Eftersom jag inte kan ha bredband där jag bor använder jag modem, och har min xbox kopplad till datorns nätverkskort.

Datorn är nyformaterad och winxp instalerat, internet funkar bra tills jag kopplar in xboxen,

Då måste jag ju ändra ip på det lokala nätverket istället för att ha det automatiskt.  (192.168.0.2) och xboxen är (192.168.0.3) men det är då det händer... när jag kopplar upp med mitt modem så funkar det bara i nästan en minut om ens det, det kommer upp en ruta ibland där det står kan inte hitta sökvägen, om jag nu provar att ändra tillbaka ip inställningarna till automatiska igen så funkar det ändå inte, nu är det liksom kört... jag hade innan en bärbar och det blev samma sak där, men inte till en börgan. det var något som kom rätt som det var. och sedan var jag tvungen att formatera den för att få det att funka.

Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Vet inte om detta kan hjälpa:

När jag dela ut min anslutning så en annan dator skulle kunna använda den och koppla in ännu en dator så fick jag samma resultat som dej. Löste sig vid köp av en router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplar ihop Xboxen med Datorn så behöver du en korsad nätverkskabel har jag för mig, det kan kanske vara det som krånglar. Sedan undar jag om du har 2 nätverkskort i PCn eller 1? För isf kan du inte vara uppkopplad mot internet eftersom du inte har ngn koppling till modemet.

P.S. Kanske jag gör som gör bort mig nu, för visst har man en annan sorts kabel vid 56k modem? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...