Gå till innehåll

Batteriproblem


CGD

Recommended Posts

Jag har en Xperia Ray.

 

Jag har rätt nyligen uppdaterat den till Android 4.

Innan jag uppdaterade den brukade batteriet hålla runt två dagar. Jag använder den inte mycket.

Nu efter uppdateringen har jag en batteritid på runt 11 timmar! Telefonen är ju inte användbar ens under en dag. Jag kan inte med säkerhet säga att det är uppdateringen som är felet. Jag är lite osäker men har för mig att den fungerade normalt under ett tag.

Så vad kan vara fel? Jag tycker mig ha gått igenom alla inställningar och stängt av det mesta som jag inte behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett likande problem min Xperia drog ur batteriet på knappt 8 timmar och det enda som fanns var "Opertivsystemet android" som drog batteri, hjälpte tyvärr inte. Men klurade och kom på att det var SR's app (Sveriges Radio Play) som drog ur batteriet, har du den så kan det vara ide att prova avinstallera den.

Annars, installera https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector och låt den gå i bakgrunden ett tag och se om den kan berätta för dig vad som håller telefonen aktiv.

(om inte telefonens inbyggda kan berätta för dig förståss, Inställningar -> batteri)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot har jag sett att det körs flera appar som jag undrar om de verkligen behöver köras och hur stänger jag ner dem. FUN&download, Update center, Google-tjänster, Maps, Dataräknare, CrashMonitor vad är detta, måste dessa köras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...