Gå till innehåll

inte tillräckligt minne i telefonen, men på sd-kort 32gb ?


Nilsson

Recommended Posts

Kan ej installera HTC Sync, vet ej varför, jag har laddat hem filen men det går inte att installera.

Någon annan som kan hjälpa mig med det här irriterande problemet ?

 

Skulle vara tacksam.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1344748

 

Översta inlägget... klicka på Download och spara på datorn. Det är de drivrutiner du behöver som annars kommer med HTC Sync... högerklicka och kör som administratör. Efter omstart så följer du instruktionerna.

 

Eftersom du inte får det att funka på annat sätt så är detta det enda alternativet du har. Har spenderat en bra stund på olika forum och sett att detta är ett problem just för HTC Explorer. Utan root är detta din enda chans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar ju inte ens på frågor, svårt att hjälpa dej då, sista försök:

Hur mycket minne visar telefonen att du har kvar? Se mina dumpar på sid 1.

 

11MB kvar, och telefonen verkar ha ungefär 120MB allt som allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1344748

 

Översta inlägget... klicka på Download och spara på datorn. Det är de drivrutiner du behöver som annars kommer med HTC Sync... högerklicka och kör som administratör. Efter omstart så följer du instruktionerna.

 

Eftersom du inte får det att funka på annat sätt så är detta det enda alternativet du har. Har spenderat en bra stund på olika forum och sett att detta är ett problem just för HTC Explorer. Utan root är detta din enda chans...

 

Länken funkar ej...

kan du skriva om http länken ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ingen annan som kan hjälpa mig med det här irriterande problemet snälla ?

 

Tack.

 

hehe..

Du skriker återigen som en stucken spädgris, Manneman har lagt en hel del omsorg på hjälpa dej,

men du verkar skrika på andra, som inte kan bemästra ditt problem, i kombination med din kunskap.

 

Men om jag vore i dina kläder hade jag köpt en beg telefon, (500-900kr på blocket tex) för ingen tfn kan vara sämre än den du har nu.

Du har en liten pluttig telefon med noll prestanda, "gammalmodig", och all spec är bara häpnadsväckande usel:

post-6485-0-70179000-1367514966_thumb.jp

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök HTC Sync igen... och installera som administratör!

 

XDA-länken funkar igen. Eventuellt får du regga dig på sidan men det är något jag rekommenderar ändå. Finns massor att hämta där.

 

Jag känner mig nästan tvungen att låsa tråden snart... Jag skriver klart och tydligt att det INTE finns några andra möjligheter att uppnå det DU vill (få appar att lägga sig på SD-kortet per automatik vid installation). Antingen så ger du dig tusan på att följa instruktionerna som jag länkat till i tidigare inlägg eller så låter du bli. Och ligg inte heller på latsidan och vänta på att få allt serverat. Du måste hjälpa dig själv också... vara engagerad och inte bara skriva "Någon annan som kan...?". Leta upp drivrutiner själv! Jag skrev ovan och skriver det igen... sök på nätet efter USB DRIVERS HTC EXPLORER.

 

Oavsett var man tittar så är det samma lösning som kommer upp. Det är ett känt "problem" med denna modellen... eller ska jag säga: "ett känt missnöje" på den modellen. Det finns inga alternativ om man inte rootar sin telefon. Och för att göra det så behöver du samma drivrutiner och samma program... så det kvittar i nuläget.

 

Avslutar med att rekommendera å det starkaste att du låter bli att ens försöka. Kan du inte hitta eller installera drivrutiner till din mobil utan hjälp så ska du ABSOLUT INTE pusha script in i telefonen via adb. DET är avancerat om man t o m har problem med att ens hitta drivrutiner. Om man, mot förmodan misslyckas med att följa de instruktioner som givits enligt ovan så kan det mycket väl sluta med att telefonen inte ens startar fler gånger... så du ska kanske tänka om.

 

Vänligen // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...