Gå till innehåll

AKUT! Installationsprogrammet startar om och om igen


DBL.Johansson

Recommended Posts

Hej!

 

Ny på forumet som jag är hoppas jag ändå på snabbt svar. Jag har precis installerat en uppdatering av en programvara på datorn och i slutet av uppdateringen promptar programmet på en omstart för att slutföra installationen.  Datorn startar om men innan skrivbordet laddas så dyker det upp en ruta som återigen säger att installationsprogrammet kommer att starta om datorn för att slutföra installationen. Enda valet jag får är "ok" och då startar datorn om med samma scenario som ovan som följd. Jag kan även kryssa ner rutan men med samma resultat. Jag har även försökt starta datorn i felsäkert läge men möts då endast av en svart skärm, det fungerar kort och gott inte.

 

Utvecklaren av programvaran har erbjudit sig att kika på det genom att fjärrstyra datorn men jag kommer ju inte ens in på datorn så att jag kan möjliggöra en fjärrstyrning!

 

Finns det något sätt att starta datorn utan att installationsprogrammet tar sig rätten att avbryta uppstarten av systemet och göra en omstart? Jag har som sagt provat felsäkert läge och "senast fungerande version" eller vad det heter men det fungerar inte utan skärmen blir svart.

 

Företaget är extremt beroende av denna dator så jag måste få igång den nyss. Tack för all snabb hjälp!

 

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger inte om det handlar om en virtuell eller fysisk maskin, vilket kan ha en viss betydelse, men jag skulle föreslå att du återställer burken till en tidpunkt före uppdateringens installation. Du kan göra det "offline" genom att boota på Windows- Återställningsskiva, DaRT eller vad du nu använder.

Detta fixar ju inte uppdateringen, men du bör få igång burken och kan ta resten därifrån.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller det för program?

Det kan ju vara bra med en varning för andra.

P.S. För framtiden: Om man är extremt beroende av en dator bör man se till att man har säkerhetskopior så att man enkelt kan återställa datorn.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...