Gå till innehåll

Alla systemåterställningspunkter borta!


Senior

Recommended Posts

Hej!

 

 

Återigen har alla SÅP försvunnit- igår hade jag 8 stycken!  Jag kör Windows Ultimate och det är extra bekymmersamt eftersom alla mina e-postprogrammets

lagringsmappar – kör WLM – idag är tömda på innehåll!!

 

Har kört igenom Windows Defender, Malwarebytes Antimalware resp Antirootkit, Panda Nemesis, TrendMicro HouseCall och inget av programmen

finner ett endaste liten ynka snyltgäst.

 

Tips - Någon?

 

// Senior

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Systemåterställning aktiverat, och den är inte helt "säker" att använda som "backup", använd hellre något tredjepartsprogram som gör backups istället. Sökte på nätet,,
Vad som kan orsaka problem är, tredjeparts defragmenteringsprogram, registerrensnings program, för lite diskutrymme, för lite

utrymme för SÅP, dual-boot, antivirusprogram, fel inställningar för SÅ, mm. Vad som även tycks hända är att SÅP "går ned till noll"

automatiskt som jag gissar beror på utrymmet. Om boot-tiden har ökat i samband med detta, eller om SÅP försvinner vid omstart

kan det bero på att det är fel på Pagefile/Växlingsfil och Hibernation.

 

Hur mycket utrymme som används, klistra in i kommandotolken : 
vssadmin list shadowstorage /On=%systemdrive%

 

Kan öka samma ytrymme, <m>GB är önskad storlek:
vssadmin Resize ShadowStorage /For=%systemdrive% /On=%systemdrive% /MaxSize=<m>GB

 

Loggen, om det finns fel på tex. "System Restore, VSS eller VolSnap" :
Eventvwr.exe

 

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistasetup/thread/6b81cf7b-32dc-41f5-96d9-e47c9cb22a8a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Återigen har alla SÅP försvunnit- igår hade jag 8 stycken!  Jag kör Windows Ultimate och det är extra bekymmersamt eftersom alla mina e-postprogrammets

lagringsmappar – kör WLM – idag är tömda på innehåll!!

 

Har kört igenom Windows Defender, Malwarebytes Antimalware resp Antirootkit, Panda Nemesis, TrendMicro HouseCall och inget av programmen

finner ett endaste liten ynka snyltgäst.

 

Tips - Någon?

 

// Senior

 

Har aldrig råkat ut för att systemåterställningen stängt av sig själv, så något måste du gjort. Det verkar också lite av paranoia, med så många skyddsprogram för säkerheten. Föreslår användaren ett enda Antivirus och sedan skulle det räcka bra med SpywareBlaster i gratisversion, som komplement.

 

http://www.brightfort.com/spywareblaster.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...