emilsandnabba Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Har ett underligt problem med en liten domän jag försöker att sätta upp. Har en server 2008R2 som AD DC, vilken fungerar bra. Till den har jag anslutit 1 Win7 och en Server 2008R2. Båda dessa ligger i samma OU, och inga inställningar är gjorda någon stans, så det är exakt samma inställningar som gäller för båda datorerna (Default domain policy). Problemet är att när man loggar in på servern så hänger inte alla grupper med! En gpresult /V på servern ger: The user is a part of the following security groups --------------------------------------------------- None Everyone BUILTIN\Users BUILTIN\Administrators NT AUTHORITY\INTERACTIVE CONSOLE LOGON NT AUTHORITY\Authenticated Users This Organization LOCAL High Mandatory Level Medans samma sak på Win-7 datorn ger: The user is a part of the following security groups --------------------------------------------------- Domain Users Everyone BUILTIN\Users BUILTIN\Administrators NT AUTHORITY\INTERACTIVE CONSOLE LOGON NT AUTHORITY\Authenticated Users This Organization LOCAL Group Policy Creator Owners Domain Admins Schema Admins Enterprise Admins Denied RODC Password Replication Group High Mandatory Level Tanken är att använda servern som fil-server, men pga detta så kan man ju inte ens dela ut kataloger på nätverket... Får "Your systemadministrator has blocked you from running this program: Access denied", trots att min användare är en kopia på domän-administratören. Någon idé på hur man löser detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts