Gå till innehåll

Initiera hårddisk [LÖST]


Recommended Posts

Snabb fråga... Vi har plockat ur en hårddisk ur en Xbox 360 och kopplat den via ett usbkabinett till en dator. Den kommer upp som en icke initierad hårddisk i Diskhanteraren. Kan vi initiera den utan att bli av med innehållet? Tanken är att flytta över innehållet till en ny X-Box 360 (sparade spel osv)

 

Det har funnits speciella kablar att använda till detta för XBox men de har tagits ur sortimentet... dessutom är det lite akut.

 

 

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi initiera den utan att bli av med innehållet?

 

Det enkla svaret är, nej! En snabb googling visade att filsystemet för xbox är FATX

Har inte tid att utforska det närmare, men det bör finnas verktyg att få tag i... kanske för kloning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som attans... trodde i min enfald att XBox hade filsystem som kunde läsas av Windows... med tanke på Smartglass osv osv. Vid närmare eftertanke så har det inte med saken att göra.

 

Tackar för att du ansträngde dig e-son. Hade jag vetat att det handlade om filsystemet så hade jag hittat det på egen hand.

 

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...