Gå till innehåll

Installera om Windows 7 på en ny hårddisk


Nirvasher

Recommended Posts

Det här är egentligen en standardgrej, och ska vara enkelt, men nej, tydligen skulle inte ASUS göra det enkelt för mig i alla fall. Jag ska byta hårddisken på en ASUS-dator och då installera om W7, och behövde då skapa återställningsskivor. Programmet som skapar återställningsskivorna klarar av att bränna 3 skivor utav 4, men sedan blir det fel. Jag antog då att det var fel på skivan, så jag provade med en ny skiva, samma fel och en tredje gång till med samma fel. Så, jag lyckades inte bränna ut återställningsskivorna och tog kontakt med ASUS-support där jag menade att jag lagt ut 6 skivor i helt onödan för att deras program inte fungerar.

 

Deras svar;
"Anledningen till att det inte går att bränna dessa skivor kan jag inte riktigt svara på. Det man kan prova är att göra en återställning av datorn innan innan man bränner skivorna. Om det inte skulle fungera och du fortfarande är i behov av återställningsskivor går dessa att beställa ifrån http://serviceshop.asus.com."

 

Tack för det ASUS! Utmärkt service! Jag blir alltså tvungen att lägga ännu mer pengar för att få tag på en återställningsskiva!

 

 

Så, nu till min fråga; Kan jag på något sätt få tag på W7 Home Edition som fungerar med licensen och installera på datorn? Tanken är att uppgradera till W8 sedan, finns det kanske någon möjlighet att installera W8 uppgradering på en ny hårddisk när det gamla systemet ligger på den gamla hårddisken?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det tycks inte vara som att det finns någon lösning på problemet, och därför vände jag mig till sidan där jag ska beställa återställningsskivan hos ASUS. Efter att ha matat in serienumret får jag reda på att det inte finns något tillgängligt. Det hela blir bara bättre och bättre.

 

Jag får helt enkelt ta och spegla innehållet på den gamla hårddisken till den nya, och sedan köra uppgradering till W8 för att få en ny och ren installation.

Redigerad av Nirvasher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...