Gå till innehåll

Word vill inte


Sandstone50

Recommended Posts

Vad göra ???
Alla dokument -VIKTIGA- Som man skrivit i WORD, OM MAN VILL SKRIVA UT DESSA ELLER ÄNDRA ELLER VAD MAN ÄN VILL GÖRA, MEN VAD GÖR NÄR DOM INTE GÅR ATT ÖPPNA UTAN DET TJATAS OM ATT DET STÄNGDES FEL, VILL JAG STARTA OM I FELSÄKERT LÄGE, MEN KANSKE INFO FÖRSVINNER MM JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ ATT DET INTE KAN FUNGERA. KAN MAN INSTALLERA OM Word FÖR ENKELHETS SKULL

OJ sorry att det blev skrikig text....såg inte på skärmen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backa systemet vet jag inte hur långt jag ska gå tillbaka :-( Det har varit knäppt en lä'ngre tid, men nu alöldeled åt H-skotta.

men jag går alltså till kontrollpanen och tar bort Word och sen går man till ???
eftersom jag bara har ett nummer på hela office paketet ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, i går kväll gjorde jag efter detta råd.Programhanteraren för klicka och kör poppade upp. "Reparerar nu Word- kan ta flera minuter."

 

Denna info hängde kvar tills mitt i natten då jag gick upp och stängde av. Nu har jag på morgonen satt igång samma sak och har väntat dessa minuter i ytterligare 3 timmar, inget mera händer.

TRÖSTLÖST !!

När jag NU försöker göra samma sak igen, eftersom jag inte ser nån aktivitet, så uppmanas jag fortsätta vänta eftersom korrigeringen inte är klar !!

HUR LÄNGE SKA DETTA PÅGÅ ???? flera dygn ??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, i går kväll gjorde jag efter detta råd.Programhanteraren för klicka och kör poppade upp. "Reparerar nu Word- kan ta flera minuter."

 

Denna info hängde kvar tills mitt i natten då jag gick upp och stängde av. Nu har jag på morgonen satt igång samma sak och har väntat dessa minuter i ytterligare 3 timmar, inget mera händer.

TRÖSTLÖST !!

När jag NU försöker göra samma sak igen, eftersom jag inte ser nån aktivitet, så uppmanas jag fortsätta vänta eftersom korrigeringen inte är klar !!

HUR LÄNGE SKA DETTA PÅGÅ ???? flera dygn ??

 

Då får du prova lägga om det från noll.

Ta bort allt vad "msoffice heter" -> starta om datorn -> kör en reglclean. ccleaner.exe (tar bort ev felaktiga pekare)

Installera om office.

 

(Själv i detta läge, skulle jag även kört chkdsk, för att ev ta bort korslänkat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det måste absolut vara det bästa, det håller jag med dej om. Ska göra så,

men jag behöver nog en "arbetsbeskrivning" på vad chkdsk är och hur/vad jag ska göra... :wacko:

Tack Marion

jag återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, avinstallerat hela office paketet. och kört CCleander. När jag nu försöker logga in på min gmail så lyser datorn

(de övre raderna) upp som ett flipperspel. - :-(

 

Gör inget mera nu förrän jag får råd om hur jag ska fortsätta.

 

Kan man även ominstallera Explorer ??

eftersom gmailen brukar fungera om jag går via chrome - men som jag inte trivs med att använda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte avinstallera Explorer - för ominstallation, men det GICK INTE. infon sa att jag först måste stänga Explorer, men exlporer var INTE öppet.... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte avinstallera Explorer - för ominstallation, men det GICK INTE. infon sa att jag först måste stänga Explorer, men exlporer var INTE öppet.... :angry:

 

Sandstone, det börjar bli mycket nu, sånt här blir aldrig bra att "laga" - klarar du installera om datorn själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gott sktatt förlänger livet Marion och det var just vad jag just fick, (för jag inser ju att du förstår att jag i alla fall inte fixar utan vägledning) 

jag älskar ju allt med datorer, men det gör ju inte att jag fixar en fabriksåterställning, men jag ska attan i mej roa mej med att försöka....

Kanske du har en "numrerad göra hur lista??"

Jag måste skratta åt eländet, jag älskar verkligen alla ni som är så duktiga och kommer med så snälla svar på idiotiska frågor, änglars tålamod har ni...

OK, då blir det alltså fabriksåterställning och sedan Windows 7 B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fabrikåterställning gör att hårddisken blir likadan som när den kom från fabriken hem till dig.

Innan du gör det kan du ju pröva om det går att installera om Windows 8 enligt http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-reset-pc avsnittet "Återställ datorn utan att filerna påverkas" eller "Ta bort allt och installera om Windows".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag tror W8 var ett misstag, så då får jag alltså tillbaka W7 om jag fabriksåterställer. Skulle passa mej som hand i handske.

Hittade denna video på nätet. Nån som kan verifiera att jag borde följa den ??  INNAN jag skridet ill verket...

nästan så att det kliar lite i fingrarna, men jag ska spara lite dokument och annat skräp först... :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag tror W8 var ett misstag, så då får jag alltså tillbaka W7 om jag fabriksåterställer. Skulle passa mej som hand i handske.

Hittade denna video på nätet. Nån som kan verifiera att jag borde följa den ??  INNAN jag skridet ill verket...

nästan så att det kliar lite i fingrarna, men jag ska spara lite dokument och annat skräp först... :-)

 

Jag skulle inte kört den varianten.. det blir fel. Vad har du för fabrikat på laptopen?

Använd recovery-delen från laptopen, inte via windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fortsatt tacksam, har nu satt allt fr[n skrivbordet I en map... ser du hur [ blev _ och detta blev fr[getecken !! >/*

och ska skicka mappen till USB/minnet som jag har satt in...

OK, det finns 2 varianter p[ datorn [terst'llning  och med eller utan och [terst'lla windows. VAD v'ljer jag allts[ ___ {terst'lla windows __

F[r jag 7 eller 8 d[ __

Tragglar med en Acer Emachine E732

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fortsatt tacksam, har nu satt allt fr[n skrivbordet I en map... ser du hur [ blev _ och detta blev fr[getecken !! >/*

och ska skicka mappen till USB/minnet som jag har satt in...

OK, det finns 2 varianter p[ datorn [terst'llning  och med eller utan och [terst'lla windows. VAD v'ljer jag allts[ ___ {terst'lla windows __

F[r jag 7 eller 8 d[ __

Tragglar med en Acer Emachine E732

 

Du skall välja den "djupaste" återställning du kan:

den kan heta typ: "fabriksåterställning" "default" - mao. du skall INTE behålla dina personliga filer, så välj bort det.

 

och du får tillbaka ditt genuina Win7 - inte Win8.. det skräpet får du lägga in i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag är helt inne på din linje, men när jag tar mej upp till högra kanten och skriver in recovery, blir det inte via windows då ??

och SKRÄPET, hoppas jag att jag aldrig mera behöver befatta mej med.

MEN vart går jag först för att hitta fabriksåterställningen - default ?? om inte via "förstoringsglaset ??

När jag skriver in fabriksåterstälningar så finns det inget som matchar den sökningen. Recovery fungerar att hitta, men det blir ju som jag fattar via windows8.. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OK, jag är helt inne på din linje, men när jag tar mej upp till högra kanten och skriver in recovery, blir det inte via windows då ??

och SKRÄPET, hoppas jag att jag aldrig mera behöver befatta mej med.

MEN vart går jag först för att hitta fabriksåterställningen - default ?? om inte via "förstoringsglaset ??

När jag skriver in fabriksåterstälningar så finns det inget som matchar den sökningen. Recovery fungerar att hitta, men det blir ju som jag fattar via windows8.. ??

 

Ofta så gör man denna procedur via F-tangent i uppstarten, så ej i ditt fall, men...

...men denna film är som klippt å skuren för dej:

 

 

 

Nu kanske win8 kastat om menyerna för dig, hittar du inte i rullgardinen så sök i win 8 efter orden:

"emachines" -> recovery - återställning

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan stött på patrull, hittar ju inte alls vad jag vill, inte progrm och inte emachine,

recovery ger mej windowsvarianten, så ska jag gå på windowsvarianten eller vad har jag för alternativ ??

(och varför var inte den så bra ??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Redan stött på patrull, hittar ju inte alls vad jag vill, inte progrm och inte emachine,

recovery ger mej windowsvarianten, så ska jag gå på windowsvarianten eller vad har jag för alternativ ??

(och varför var inte den så bra ??)

 

Har du gått in via "emachines-recovery"? hitta du det valet?

Hitta du något val där du kunde bränna ut recoveryskivor?

 

Glöm ovan.. det har du uppenbarligen inte gjort.. vänta i brb..

 

Edit tillägg: Prova tryck ner F11 så fort burken startar, hacka på den. Får du upp en meny där?

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa det om du tycker,

det jag just fick upp var 3 alternativ på "säkerhetskopiera"

1. filåterställning för W7 (kanske vore värt att testa ??)

2. Spara säkerhetskopior av filer med filhistorik

3. Återställ filer med filhistorik

 

Jobbigt att behöva gå in via Chrome. Går inte av och till att åå in via EXPLORER, FLIPPER BORDET DU VET..

Konfirmera om du tycker att jag testar F11

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte vänta :-) testade F11, kom ingenstans, men numera tar det en oändligt tid för vad jag än gör.

Jag tror jag återställer till W7 som fanns möjlighet att göra - som jag nämnde här ovan.

 

will let you know

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer ingenting Nu vet jag inte vad jag gör snart...

ny dator eller läge att ta fram den gamla antika  SOM HAR W7

det som jag hittar på återställning är bara nödåterställning av kod  :-(

fy attan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...