Gå till innehåll

Word vill inte


Sandstone50

Recommended Posts

Så trist...snällt av dej att berätta i allafall, för här sitter jag och kommer ingenstans. :-(

kanske nån annan vet hur man fabriksåterställer när man uppgraderat till w8 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat detta? ALLT försvinner!

 

post-738-0-29357100-1369248747_thumb.jpg

 

Jag blir inte riktigt klok på VAD du har provat. Har du uppgraderat ditt Windows 7 till Windows 8 så har du förverkat Windows 7. Denna typen av återställning återställer INTE till Windows 7...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt de licensregler som finns så har du förverkat din W7-licens... den kan du inte få tillbaka, så jag ser inte hur det skulle kunna påverka en fabriksåterställning.

 

Oj såg just det du skrivit under. Måste ju ha kvar W7. Önskar så att jag aldrig uppgraderat till w8          

 

Va? Alltså... om du har köpt en uppgraderingslicens av W8 så kommer du INTE kunna använda din förra W7 nyckel igen... alls! Även om du har skivor osv kvar så kan du inte aktivera med din gamla W7-nyckel (du kan använda skivorna men inte licensnyckeln)... den är förverkad och "ingår" i din nya W8 licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då. kan du då istället hjälpa mej med att tala om hur jag "fixar" Explorer eftersom jag tror att det är Explorer som ställer till det.

Mitt egentliga problem är att datorm lyser upp som ett flipperspel när jag vill gå in på min Gmail. Gmailen fungerar utmärkt i Chrome som jag inte vill ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte förstå lite vad detta handlade om...

 

Prova att återställa dina internetinställningar... Kontrollpanelen\Nätverk och Internet och välj internetalternativ. Under fliken Avancerat så klickar du på Återställ

 

Detta kan eventuellt hjälpa dig med GMail/Flippereffekten... men om det hjälper dig med dina Officeproblem är tveksamt.

 

Om du nu sitter "i båten" och är rädd att fabriksåterställa datorn... varför inte återställa via systeminställningar? Du skrev tidigare att du inte hur långt bak du skulle gå, men med tanke på att du övervägt att nollställa/återinstallera så kan du lika bra gå så långt bak du bara kan... du verkar inte ha mycket att förlora på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Ska testa detta. Undrar så varför man inte kunde avinstallera IE. Fick bara meddelande om att stänga ner dom öppna programmen - trots att allt var nerstängt, men jag ska testa dina förslag. Kanske inte hinner ikväll. Låter dej veta

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE är ett systemprogram och måste ligga kvar i datorn...

 

Microsoft har blivit dömda i domstol att ge användaren ett eget val av webbläsare. Detta gäller i alla versioner av Windows. Detta betyder dock inte att IE kan avinstalleras utan bara åsidosättas som standardläsare.

 

OM det är några problem med enbart IE och/eller något skumt tillägg som är aktiverat så kommer problemet troligen försvinna om du återställer IE-inställningarna. Om det däremot är något som är infekterat eller liknande så kan du ev gå bet.

 

Med tanke på de andra problemen du upplever så skulle jag nog överväga en återställning om jag varit som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde just IE och det hjälpte inte...

så vad gör jag nu ?? (helt i ditt våld  B) )

Är det bara återställning så långt tillbaka som möjligt som är det bästa då ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då. nu är jag igång med systemåterställning utan filborttagning. Det blev ju inte som vi tänkt

eller hur ?? (tur man har en smart telefon när det kniper) :-) får se hur det går. Återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ge dig en utförlig beskrivning imorgon förmiddag...är på tjänsteresa och behöver vila för kvällen.

Tänk på bara...att återställa till W7 efter en uppgradering är inte möjlig. Då måste du köpa en ny licens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med tjänsteresa, det brukar innebära en riklig hotellfrukost, men många goda saker på bordet som man normalt inte äter varje dag, Njut !!


Kan samtidigt glädja oss med att allt fungerar som det ska och jag är såååå glad, nästan euforisk.

Tänk att slippa hela flipperbordets effekter, kunna komma in i mailen utan problem.

Återstår bara att fixa in dom program som blev borttagna, men dom finns ju fiffigt nog en lista på, snyggt inlagda på skrivbordet 

så det ska jag kunna ordna.

DET ENDA som fattas är kalendern på vänster sida i gmailen -. kan inte räkna ut vart den har tagit vägen....kanske nån annan kan ??

Tack alla som bidragit till min eufori... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...