Gå till innehåll

Officeinstallation vid OS uppgradering


Recommended Posts

Med allsköns hjälp killar och tjejer från er, så har jag inte längre ett fönster (Windowsa8)

som lyser upp som en nyårsnatt med fyrverkerier. Lyckan är total...efter den fakbriksåterställning jag gjorde

 

TRODDE jag ... när jag nu tar fram min produktnyckel och ska installera det Officepaket som försvann i återställningen,

så fungerar INTE detta.

Microsoft supportens ENDA råd är att ringa en betalsupport för 650sek !!!! Då felsöker man och fixar.

 

Är jag ensammen om att tycka att detta är botten ??

 

Jag ominstallerar Windows 8 eftersom det inte tycks fungera. Som resultat så försvinner så klart installerade program som

Officepaketet. och så vid nyinstallationen så fungerar det inte att installera Officepaketet....och det ska man betala för ?????

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du köpt Office-paketet och vilken version?

Om det är ett Office-paket som kom med datorn är det datortillverkaren som har övertagit support-ansvaret i utbyte mot ett lägre pris.

Om det är ett gammalt Office-paket har antagligen tiden för support gått ut.

 

Microsoft har ett eget forum med hjälpsamma personer också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att supporten har gått ut det är klart, men man borde ju inte behöva support ur den synvinkeln.

Hade ju varit toppen om man kunnat prova en nyckel från supporten och sett om den fungerat då hade man ju VETAT att det var min nyckel det varit fel på.

Och inte på datorn. Enda chansen är att chnasa på att ominstallera igen :-(

 

 

Jag ominstallerade ju W8 för att den inte fungerade. Nu när den fungerar så är Officepaketet borta, kul !!

Köpt i Stockholm, webbhallen office 2010 home edi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nyckeln Ok, och du köpt det, borde det ju funka. Du kan inte ha skrivit fel i brådskan, förhoppningsfullt, men å andra sidan, brukar det ju visa sig direkt, när man skriver in nyckeln. Du får städa bort allt av den gamla installationen som du hittar av Office så ska det nog gå att köra in det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du köpt produkten har du väl en skiva till den och en produktnyckel i fodralet alternativt ett produktnyckelkort om du köpt produkten för nedladdning.

Vad är det för fel vid installationen?

Prova i värsta fall kontakta produktaktiveringen och se om det kan hjäla http://support.microsoft.com/contactus/cu_sc_prodact_master/?ln=sv

 

Kolla om denna kan hjälpa: http://support.microsoft.com/common/survey.aspx?scid=sw;en;1844&showpage=1

 

Har du kollat så du inte redan har office xxxx installerat i din dator från åteställningskivan?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det funkat att ringa supporten gratis (en telefonsvarare och så knappar man in numret) och få en ny nyckel.

Observera att man måste ange rätt nummer först:

 

"En produktnyckel kan bara användas för en särskild produkt. Du kan exempelvis inte använda en Windows-produktnyckel för att låsa upp en Microsoft Office-produkt"

 

http://office.microsoft.com/sv-se/buy/vanliga-fragor-och-svar-om-produktnyckelkort-for-office-HA101847520.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan utläsa av dina inlägg så har du inte Office på skiva? Men du har nyckeln? Till Office? Det bästa du kan göra är att kontakta datortillverkaren och be dom skicka en installations-CD. Du har ju licensen och det är DEN som är viktig... installationsmediet är en fråga som går att lösa, antingen om du plockar hem Officepaketet eller ber att få det hemskickat på skiva.

 

För övrigt hänvisar jag till Sierras inlägg ovan...

 

Ändrar lite i rubriken... detta har inte med Microsofts ansvar att göra. Utan att låta taskig... ansvaret ligger faktiskt hos DIG. Du ska som användare se till att du har allt på skiva innan du gör några större ingrepp på datorn, och då menar jag separata skivor (windows och office). Detta gäller även vid uppgradering av ditt OS.

 

Med vänlig hälsning // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen (varit bortrest några timmar :-)  )

OK, Ollebull, klart jag inte skrivit fel nyckel, programmet till och med talar om att det är JAG som är registrerad för just den här nyckeln

 

si3rra, jag köpte programmet på nyckel, inte på skiva, VAD det är för fel på installstionen är jag ju också intresserad av eftersom den inte laddar ner korrekt.     Supporten skyller på min dator, men det är ju samma dator som det fungerade på senast, så varför har jag plötsligt en felaktig dator ?? Har ju dessutom mindre program och eventuellt andra störningar idatorn efter fabriksåterställningen som skulle förhindra en korrekt nedladdning av officeprogrammen.

 

John3, Eftersom jag talat med den mycket kunniga supporten (normalt sett) så borde dom ha föreslagit att jag kunde byta nyckel för att kolla om det kunde fungera.

Men jag blev hänvisad till betalsupporten för 650sek !! Inte så imponerande.

Det är ju faktiskt deras produkt som inte fungerar och man kunde ju till ex, bytt kod och därmed kollat om det var koden i sej eller annan orsak, men icke då...

 

Manneman, varför ska jag behöva en installations cd ?? Inte heller gratis och datorn fungerar alldeles utmärkt efter fabriksåterställningen. OK man kan beställa Officepaketet på skiva- OCKSÅ en kostnad.

Oss emellan Manneman, jag ger fullständigt ... i pengarna, men det är systemet/principen jag reagerar emot efter att i hela mitt liv varit egen företagsre där nöjda kunder alltid varit ett honnörsord.

 

Ändra i rubriken får du väl göra om du vill, men om dom inte är ansvarig för sin produkt, vem är det då ??
Och att jag ansvarar för att kopier/spara office på skiva trodde jag inte gick/inte var ok - sånt blåbär är jag - vad ska man då med programnyckel till om man kan kopiera ner programmet ?? Erkänner att det är säkert jag som har undermåliga kunskaper, men jag vidhåller att jag inte har ansvar för att deras produkt ska fungera.

Uppdatering/uppgradering av OS, har jag inte en susning om vad det är...(sorry)

Nåt du tycker jsg borde veta om, så ge mej gärna en länk till vart jag kan läsa om detta...

 

Kanske nån som har en officke nyckel som är ok att använda för flera användare ?? 

"låna mej din nyckel" för att utesluta att det är den det hänger på.... ??? eller ????

 

önskar er alla en go kväll

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om uppdateringar gjorts före eller efter- trodde det skedde automatiskt

Ang. felmeddelandet så får jag bara veta att fel upppstått och jag uppmanas att försöka igen senare

och om det inte skulle fungera då heller så skulle jag kontakta supporten för hjälp

 

ska kolla nu om det skett nått annat på fronten medans jag varit borta i 30 timmar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kolla om denna kan hjälpa: http://support.microsoft.com/common/survey.aspx?scid=sw;en;1844&showpage=1

 

Har du kollat så du inte redan har office xxxx installerat i din dator från åteställningskivan?

 

Har du kollat i startmenyn t.ex så du inte redan har en prov-version av office installerat som kom med återställningsskivan?

Är du osäker prova att köra dessa FixIT's

2013 - http://go.microsoft.com/?linkid=9815935

2010 - http://go.microsoft.com/?linkid=9737366

2007 - http://go.microsoft.com/?linkid=9669698

och starta om och sen se om det kan varit till hjälp :)

 

Har du provat länken?

 

Nej det är med säkerhet inte fel på filen du laddat hem och inte heller på produktnyckeln, men inte heller på din dator, utan någonting i Windows som installerats eller förhindrar installationen.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev bortkopplad, här är vad jag skrev:

Hittade en sida som kollade programkompabiliteten och resultatet av körningen blev att programmet var inkompatibelt... Office klicka och kör alltså.

Har just klickat på WORDikonen som står och tuggar - BEARBETAR....

Samtidigt som en 4-sidig info poppar upp och det står "Alltid redo" , Nu kan du fortsätta att jobba på datorn medan office installeras ....


Vad har det varit för fel ??? I och för sej inte ok ännu, men hoppas ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman, varför ska jag behöva en installations cd ?? Inte heller gratis och datorn fungerar alldeles utmärkt efter fabriksåterställningen. OK man kan beställa Officepaketet på skiva- OCKSÅ en kostnad.

Oss emellan Manneman, jag ger fullständigt ... i pengarna, men det är systemet/principen jag reagerar emot efter att i hela mitt liv varit egen företagsre där nöjda kunder alltid varit ett honnörsord.

 

Ändra i rubriken får du väl göra om du vill, men om dom inte är ansvarig för sin produkt, vem är det då ??

Och att jag ansvarar för att kopier/spara office på skiva trodde jag inte gick/inte var ok - sånt blåbär är jag - vad ska man då med programnyckel till om man kan kopiera ner programmet ?? Erkänner att det är säkert jag som har undermåliga kunskaper, men jag vidhåller att jag inte har ansvar för att deras produkt ska fungera.

Uppdatering/uppgradering av OS, har jag inte en susning om vad det är...(sorry)

Nåt du tycker jsg borde veta om, så ge mej gärna en länk till vart jag kan läsa om detta...

 

Nja, kanske felaktigt formulerat av mig... installationsmedia är det rätta ordet. Du måste ju installera det någonstans ifrån. Och värdet på Office, precis som i Windows, ligger i produktnyckeln och inte "i skivan/förpackningen". Skadar man sin original-cd så kan man i princip använda vilken som helst så länge den motsvarar samma version som du har nyckel till.

 

Vi har tagit upp detta i en annan av dina trådar tidigare... Microsoft ansvarar i ditt fall INTE för hur din dator fungerar, inte ens deras egen produkt. När datortillverkaren installerade Windows och annan programvara på hårddisken innan den packades ner i låda så är det DOM som har tagit på sig ansvaret för att allt ska fungera. Något som bör tilläggas är att detta gäller i ditt fall inte W8... du förverkade licensen på W7 när du uppgraderade. Så om du har/hade återställt datorn med originalkonfigurationen så hade du snart blivit varse att du förbrukat licensen av W7... den har ju konverterats till W8 via en uppgraderingslicens. Det är just det som är poängen... datortillverkaren ger ju ingen support på din produkt om du har uppgraderat till W8. OM dom gör det så är det av goodwill. Annars är det deras originalkonfiguration av datorn som gäller. Och den har ju förlorats...

 

Uppgradering av OS... OS=Operativsystem... alltså Windows

 

Nu har ju detta inget att göra med ditt problem i sig själv... och vad jag förstår så har du lyckats få igång installationen av Office... puh!

 

Summan av detta? Jo, du har rätt i ditt tänkande... Microsoft kan tyckas ha ett moraliskt ansvar för sina produkter, även för användare som köpt sina datorer med förinstallerat OS. Meeeen så är ju inte fallet... dom vill ju tjäna pengar på allt som går att tjäna pengar på.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gläds åt att jag har rätt tänk, hahahaha, men dessutom så har jag ju fått igång office- efter allt detta elände,

MEN som sagt, har inte riktigt klart för mej vad som är fel i alla fall, för tidigare - innan återställningen så var ju w8 väldigt snabb.

Nu med endast nåt virusprogram + office så tar det en evighet innan till ex. Word nu öppnar sej, men man får väl vara glad för det "lilla"

 

Undrar varför jag först var tvungen att köra detta kompabilitetstest innan det gick att ladda ner ????

 

Well alla, hoppas jag nu har anledning att avsluta denna "långbänk", men nog skulle det vara kul med en snabbare wordöppning...

Om någon har ett tips, so please be my guest :-)

 

kram till alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...