Gå till innehåll

Bläckpatroner - original eller tredjepart?


Recommended Posts

Bra Marion! Det är alltid intressant och spännande att läsa dina inlägg. Du har stor kunskap som du delar med till oss andra och att det många gånger sker på ett roligt sätt gör inte saken sämre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip kan ni fylla era automatkarbiner med bläckpatroner och skjuta på varandra, det hör väl egentligen inte till frågan
men att det är kul att läsa om olika åsikter om bläckpatroner. Och att det är bra att det finns en diskussion om ämnet.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bra Marion! Det är alltid intressant och spännande att läsa dina inlägg. Du har stor kunskap som du delar med till oss andra och att det många gånger sker på ett roligt sätt gör inte saken sämre. :)

 

Tack Gebe.

Det måste vara en liten perv i dej som gillar läsa en;

"Näthatare med raljerande trista inlägg" med "anti-ödmjuk ton och åsikter som inte går i fas med andras"   ;)

 

Ordet "lagom" finns inte i engelskan, är man svensk skall man vara lagom, stå i mitten asså, som en gråsosse,

 

En sak till:

Jag värnar mer om gamla, sjuka, arbetslösa, hemlösa osv.. före massinvandring, med denna inställning har jag fått

reda på att jag även är rasist   :blink:

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops det blev politik av det hela. Kan väl säga att jag har vänner lite varstans med olika etnicitet.
Vill det krigas kan det väl användas paintball, som hör ihop med bläckpatronerna på något sätt.
Jag iaf .gillar att läsa Marions inlägg eftersom jag antagligen är lite perv. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hörru.. vänta nu, mitt signum är inte att posta "trista" inlägg - tvärtom ;)

 

2. Men det var du skrev: "nej det är inc som gäller för oss."  Du mena generellt" för;  VI eller OSS..!

     och jag svara generellt för "ER", som kör detta koncept, sen är det upp till dej att ingå bland dessa OSS, det avgör du själv.

 

3. Du skall inte heller slå ner på min åsikt, det har du ingen rätt till, det kan däremot uppfattas som "trist".

     Jag hävdar tom att min åsikt väger såpass tyngd så du kan foga in den i facket "fakta"

 

4.  Att "framkalla" sina bilder själv, lönar sej varken på; Kvalitetsmässigt, prismässigt, eller tidsmässigt.

 

Som du säger, att "raljera i text" då kommer "Jante" fram, typiskt svenskt, det har även gått så långt

att "vissa" klassar diskussioner som näthat. Skärpning på er alla svenskar ;)

 

1. Aldrig påstått att dina inlägg varit trista, skrev att inställningen till mitt svar var trist, inget annat.

 

2. Ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag råkade skriva "oss" och inte "mig".

 

3. Eftersom din kommentar gäller ett svar på mitt inlägg anser jag mig ha all rätt att slå ner på den precis som du gjorde på min.

 

4. Håller med dig rent generellt, men det var inte det det gällde utan vad jag har för behov och där har du ingen aning om vad jag behöver, alltså kan du inte idiotförklara mig för att jag valt att använda denna teknik.

 

Sedan är det ju så att TS diskuterade bläckpatroner, att då komma dragande med en laserskrivare är inte relevant. ungefär som att jag skulle komma till en PC-reparatör med en MAC och få till svar att jag skall köpa en PC istället, det löser inte mitt problem utan visar bara på oförstående för mina problem/behov.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bra inlägg och att eftersom det finns olika "behov" av material kan man bli lite funderande ibland.

Och av vad jag förstår har signaturen "goranl" önskemål om att det ska fungera på ett annat sätt än att säga "såhär är det".

Bara att det blir ordning på allt så att alla är nöjda och glada blir jag glad. ;)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Aldrig påstått att dina inlägg varit trista, skrev att inställningen till mitt svar var trist, inget annat.

 

2. Ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag råkade skriva "oss" och inte "mig".

 

Snälla Goran, du har inget å be om ursäkt för. Inget har hänt ens.

 

INC.skrivare är ingen marknad som ökar, och fylla sina patroner var väldigt poppis runt -00

Jag ville bara trumpeta ut att det finns stor konkurrens bland "foto-labben" idag, så man slipper

efterskänka världen sina minnen på dasspapper ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så man slipper

efterskänka världen sina minnen på dasspapper ;)

 

Det kan ju finnas foton som man kanske inte vill att de efterlevande skall se. Så om de nu är skrivna på "dasspapper" blir de ju lätta att spola ner.

 

(Väntar med spänning på Marions kommentar :unsure:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det kan ju finnas foton som man kanske inte vill att de efterlevande skall se. Så om de nu är skrivna på "dasspapper" blir de ju lätta att spola ner.

 

(Väntar med spänning på Marions kommentar :unsure:)

 

 

Jodå CGD, min humor såsett  :D

 

Som du säkert vet så avstod jag att kommentera i dina trådar för över ett år sedan, då du blev så

himla arg när jag skrev; "Ni män klarar inte sköta blommor, svärmors tunga på sin höjd."

 

Men visst, vi kan göra ett nytt försök, om du lovar att inte gå taket för minsta struntsak?!

 

Skriv under här isf:

                          _________________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa Fru HEDERSMEDLEM Marion.

När Fru Hedersmedlemmen är i farten så är det aldrig struntsaker. Dessutom har jag ett mycket bra minne, tyvärr en aningen kort så Fru Hedersmedlemmen kan inte hänvisa till sådant som hände för ett år sedan. Med viss tvekan kan jag sträcka mig till att en vecka får räcka.

Ni måste också ta hänsyn till mina bristande kunskaper inom detta med datamaskiner så jag vet inte hur jag skall skriva under. Jag prövade med en tuschpenna men då stod ju min underskrift kvar när jag stängde ner fönstret och nu vet jag inte hur jag skall få bort den. Det blir ju lite galet nu när jag skriver under allt som kommer upp på bildskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...