Gå till innehåll

Nvidia Uppdatering av version: 320,18


Gå till lösning Löst av Japanmannen,

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga, om jag nu kan formulera mig så att ni förstår.

Lätt fråga för er kanske, men klurig för mig.

 

Har precis formaterat om datorn, och får då förslag på att hämta en ny uppdatering till grafikkortet Nvidia: 320,18.

Så långt allt väl.

OBS, Spelar inga spel på min dator.

 

När jag skall hämta uppdateringen kan man göra det på två alternativ, bla avancerad installation, ren installation.

Väljer det, och då kommer det opp 4 st alternativ, som man antingen kan behålla eller ta bort med att ta bort en bock framför.

Alternativet Grafikdrivrutin, behåller jag självklart, det är ju den jag skall uppdatera.

Men dom andra tre alternativen

 

Nvidia Physx Systemprogramvara

Nvidia Experience

Nvidia Audio Device Other Hardware Nvidia High definition audio.

Vill bara uppdatera grafikkortet, kan man ta bort dom andra tre, se ovan, utan att något händer.

 

Hoppas på¨ett bra svar, innan jag fortsätter med detta.

 

Med vänlig hälsning

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis formaterat om datorn, och får då förslag på att hämta en ny uppdatering till grafikkortet Nvidia: 320,18.

Så långt allt väl.

OBS, Spelar inga spel på min dator.

 

När jag skall hämta uppdateringen kan man göra det på två alternativ, bla avancerad installation, ren installation.

Väljer det, och då kommer det opp 4 st alternativ, som man antingen kan behålla eller ta bort med att ta bort en bock framför.

Alternativet Grafikdrivrutin, behåller jag självklart, det är ju den jag skall uppdatera.

Men dom andra tre alternativen

 

Nvidia Physx Systemprogramvara

Nvidia Experience

Nvidia Audio Device Other Hardware Nvidia High definition audio.

Vill bara uppdatera grafikkortet, kan man ta bort dom andra tre, se ovan, utan att något händer.

Jag bockar alltid ur alla alternativ, som går att bocka ur. Händer absolut ingenting som inte ska hända då man gör så.

Vad gäller Nvidia Audio Device så är det aldrig fel att ha uppdaterade ljudkortsdrivrutiner. Men du kan också utan risk bocka ur det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nvidia Physx Systemprogramvara används av vissa spel för att ge ännu bättre spelupplevelse, jag vet inte exakt vad programmet gör.

 

Nvidia Experience gör att vissa spel kan hämta de inställningar från Nvidias hemsida som anses ge maximal spelprestanda för just det spelet beroende på din dators hårdvara. Programmet ser också till att dina grafikdrivrutiner alltid är de senaste.

 

Nvidia Audio Device borde vara ifall du vill att grafikkortet även ska skicka ut ljud och inte bara bild. Kan vara praktiskt ifall du ansluter datorn till en tv eller har en bildskärm med inbyggda högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...