Gå till innehåll

Problem med hämtningar och nedladdningar. [LÖST]


jonkes106
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Efter den senaste uppdateringen av Internetexpoler 10, (31/5), så gick det inte att bifoga filer i mina epostmedelanden i Outlook.com. Det funkade med GoogleChrome.  Efter lite efterforskning på supportsidan så kom jag fram till att avinstallera IE10 och köra med IE9 istället.

 

Nu kan jag skicka bifogade filer, MEN nu jag kan inte ladda ner bifagde filer istället. Då tänkte jag ladda ner Firefox, men det fungerar heller inte.

 

Kan någon kunnig person där ute kanske hjälpa mig?

 

/Jonkes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Efter den senaste uppdateringen av Internetexpoler 10, (31/5), så gick det inte att bifoga filer i mina epostmedelanden i Outlook.com. Det funkade med GoogleChrome.  Efter lite efterforskning på supportsidan så kom jag fram till att avinstallera IE10 och köra med IE9 istället.

 

Nu kan jag skicka bifogade filer, MEN nu jag kan inte ladda ner bifagde filer istället. Då tänkte jag ladda ner Firefox, men det fungerar heller inte.

 

Kan någon kunnig person där ute kanske hjälpa mig?

 

/Jonkes

 

Den typen av problem brukar lösa sig med att ta bort tillfälliga internetfiler (cachen) därför att det ligger kvar något som hör ihop med föregående version av IE, ibland behöver man även ta bort cookies som har att göra med webbplatsen eller återställa hela IE (oftast för att det är något tillägg som inte längre är kompatibelt).

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings#ie=ie-9

Andra halvan beskriver hur man tar bort tillfälliga internetfiler och cookies, medan övre är om hur man återställer.

 

Jag tror att även Silverlight används och då är det bra att kolla att det är senaste versionen:

http://microsoft.com/getsilverlight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...