Gå till innehåll

LG TV som plötsligt tappar kanalerna


PCGuiden

Recommended Posts

Postad (redigerade)

hej har som sagt en lg tv som det verkar ha blivit knas med.... Skulle göra en kanalsökning för en tid sedan och plötsligt finns inga kanaler alls..... provade en annan tv och där fanns kanalerna som dom skulle men inte på min stora tv.... så det är uppenbarligen inte antenn eller annat som spökar....

 

Någon sa att det kanske finns uppdateringar men jag kan då inte finna några, tv:n är från Augusti 2012 så det är ju inte från stenåldern heller .....

 

Modellnummret är : 42LD420C-ZA

 

OM någon finner en ev. uppdatering så skulle jag vara tacksam för den länken så jag kanske kan få igång den igen om det nu är den som är felet....

 

Kan det annars vara något knas bakom antenningången i tv:n , finns det något man kan byta ut?

 

Eller är det så illa att man måste införskaffa sig en ny tv?

 

Men jag få åandrasidan en stor datorskärm/filmvisningsskärm.... För allt annat på tv:n funkar men inte att se på tv med..

Redigerad av Manneman
Fel årtal... väl?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rensat upp i tråden... det tog inte många minuter innan det haglade dumheter.

 

Hur får du tv-signal? Antenn? Kabelbox? Inbyggd box (CA-modul eller extern)?

 

Om du kan undanröja att det inte har med en ev digitalbox att göra så har du troligen problem med tv:n. Då den är så pass ny så är det ett garantiärende. Har du köpt den på ett större varuhuskedja så finns det goda chanser att du får en lånet-v under tiden.

 

Att tänka på ytterligare är om du har en ev antennkabel inkopplad via annan källa, t ex förstärkare osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tv:n är tillverkad augusti 2010

 

signalen kommer genom antenn.... Fick prova med att köra genom en box och då funkade det.....

 

Köpte den på i november 2010 på komplett.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då känns det som att det skulle vara fel på förstärkaren för den analoga mottagningen i tv:n... Har haft liknande fel på en tv för en tid sen... inte lönt att lägga pengar på reparation på den...i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...