Gå till innehåll

Everything


e-son

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Efter ca: 4 år verkar favoritsökverktyget Everything ha återuppstått.   :D

Själv använder jag fortfarande 2009 års version, till och från... när Windows sökinställningar inte är riktigt rätt konfade. Den här killen indexerar, och hittar, ALLT, och den gör det snabbt.

Version 1.3 är fortfarande i betastadiet, men det kan man leva med. Mycket nytt blir det förstås.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det språkpaket som finns på Everythings hemsida, är för den gamla programversionen och täcker inte mer än en 1/3 av den senaste programversionen. Den nya översättningen kommer så småningom att integreras i det officiella språkpaketet... tror jag i alla fall. Jag skickade in nya språkfilen i morse och har inte fått något svar ännu, så tills vidare hämtas svensk språkfil från min hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel på Windows 7 sökmotor, men... indexeringen är plågsamt långsam och resurskrävande. I vanlig ordning har MS också valt en fullständigt värdelös grundkonfiguration. Konfiguration är dessutom bedrövligt bökig och svårbegriplig. Var och varannan sökning som inte enbart rör de personliga filerna, slutar med att jag startar Everything istället för att krångla med Windows sök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...