Gå till innehåll

Slänga hårddiskar


Recommended Posts

Jag tänkte att det borde räcka med att bryta av SATA kontakterna. 

Bara om du inte har några "försvarshemligheter" på den.

Annars slå en spik igenom disken, eller sänk den i Mölndalsån när ingen ser dig.   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja hade tänkt slänga den i bostadsområdets skräplåda för teknikmaterial. Här slänger de boende TV apparater, datorskärmar, skrivare men även hårddiskar. En del har jag sett ta sönder just kontakterna andra bara lägger ner fullt funktionsdugliga diskar. Så jag tänkte att det är inte så troligt att någon försöker läsa av informationen på en söndrig disk. Däremot har jag sett att hela diskar har försvunnit även om de inte är så stora som dagens.

 

PS.

Jag har nyligen köpt en utanpåliggande hårddisk låda. Man kan bara trycka ner två diskar i den och om man vill kan man då kopiera från den ena disksken till den andra eller så ser datorn två olika diskar. Så nu har jag prövat alla mina gamla liggande diskar och den jag nu undrar över är den första Western Digital disk som har gått sönder. De andra som har lagt av har varit Maxtor, Samsung eller Seagate.

Jag gillar nog WD!

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...