Jump to content

win 8.1

Grisplytet

Recommended Posts

Släpps den 29 juni och det jag sett hitills ser ut som Windows 8 oavsett det står 8 eller 8.1. Ska man ha en startknapp, så blir det nog till att använda Stardocks program eller liknande om man vill ha skrivbordet, vid uppstarten som i 7:an. Men. jag kan ju tolkat det hela fel, förstås?

ere någon som testat än ? :rolleyes:

jag använder knappt "metro" alls.

hur verkar det vara, bara en massa till "metro" eller något nytt under ytan ?

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/download-preview

Du kan ju kolla den här tråden också: http://www.alltomwindows.se/forum/topic/27479-windows-81/page-2#entry207327

• 3 months later...

Hej Cecilia. Behöver den uppdateringen, kan jag inte få den då jag aldrig lyckats få metro eller store att fungera ?

Hej!

Ingen aning, men personligen skulle jag nog inte göra en stor uppgradering när det är stora problem med den nuvarande Windows-versionen, om jag inte visste säkert att det skulle hjälpa.

Tack Cecilia för svar, att metro inte funkar beror på comodo internet security.  Jag behöver ett virusprogram + windows egen brandvägg för att metro skall funka,jag har haft comodo så länge nu och inget ont har släppts in i datorn så tanken på att släppa comodo paketet gör riktigt ont.TKJ tipsar om Avast virusskydd.Vill gärna ha din åsikt angående w.brandvägg + virusskydd.Jerry skrev ju att uppdateringen hade hjälpt mot frysningarna i hans dator,är riktigt trött på att min dator fryser ideligen.

Ingen orsak :)

Då låter det som att Comodo är felkonfigurerad. Om ingen här använder Comodo ihop med Windows 8 och kan hjälpa dig, kan du ju kolla i Comodos forum om där finns något tips.

PS. Det här är ju inte rätt tråd att diskutera antivirusprogram och brandväggar utan den ska väl handla om vad som är nytt i 8.1 om jag förstår trådskaparen rätt.