Gå till innehåll

STOP: c000021a {FatalSystemError}


VladAr

Recommended Posts

Hej forumet!

 

Efter att har kört "Välj PIN-kod till inloggningskort" på bankens hemsida avkrävdes därefter installation av drivrutinen och BankID säkerhetsprogram. Hade ju sedan tidigare båda som fungerade. Var dock tvungen gå igenom installationerna för att komma ur den sidan.

Därefter surfade jag en stund hos Kjell & Co och Clas Ohlson,

Då "small" det till med blå skärm och meddelande, STOP: c000021a {FatalSystemError}.

 

Hoppas på snabb hjälp av allt duktigt folk, som Ceilia, si3rra, Venoms, JoWa, osv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej VladAr!

 

Om du skriver vad lösningen var kan det ju hjälpa någon annan som råkar ut för samma sak.

 

Hej Cecilia!

Efter att ha googlat på nätet (på min andra dator) om blå skärm / blue screen ville jag inte ta några risker innan jag hört med er alla tidigare nämnda.

När ingen hörde av sig under fem timmar stängde jag den drabbade datorn. Jag läste på igen om problemet och satte på datorn fast besluten att fixa problemet. Döm om min förvåning när datorn startade vackert, som vanligt. 

Så, om det nu kan vara av hjälp för "någon annan som råkar ut för samma sak" gör så här:

1. Stäng datorn utan att koppla bort den ur LAN.

2. Läs på om olika lösningar på blå skärm - problemet.

3. Sätt på datorn och, om det inte löst sig av sig självt (Microsoft?) under vilotiden, sätt igång med rep.jobbet. 

 

Tråkigt att jag idag inte kunde skryta inför er alla med att ha löst ett svårlöst problem men å andra sidan ägnade jag e.m. och kvällen åt roligare saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Efter att ha googlat på nätet (på min andra dator) om blå skärm / blue screen ville jag inte ta några risker innan jag hört med er alla tidigare nämnda.

När ingen hörde av sig under fem timmar stängde jag den drabbade datorn. Jag läste på igen om problemet och satte på datorn fast besluten att fixa problemet. Döm om min förvåning när datorn startade vackert, som vanligt. 

Så, om det nu kan vara av hjälp för "någon annan som råkar ut för samma sak" gör så här:

1. Stäng datorn utan att koppla bort den ur LAN.

2. Läs på om olika lösningar på blå skärm - problemet.

3. Sätt på datorn och, om det inte löst sig av sig självt (Microsoft?) under vilotiden, sätt igång med rep.jobbet. 

 

Tråkigt att jag idag inte kunde skryta inför er alla med att ha löst ett svårlöst problem men å andra sidan ägnade jag e.m. och kvällen åt roligare saker.

 

Tack!

Det är inte helt ovanligt att blåskärmar kommer någon enstaka gång, och en gång är ingen gång, men två gånger är en ovana som bör utredas ;)

 

Se till att ha säkerhetskopior på viktiga filer och att du vet hur du installerar om Windows, ifall det skulle behövas någon annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...