higge64 Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Hej, just nu har vi 2st som loggar in på datorn men jag behöver lägga till en ny person som har en egen inloggning. Konstigt nog så har det alternativet försvunnit på datorn, jag har varit på microsofts hemsida och följt deras guide men tyvärr alternativet finns inte hos oss? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 (edited) Är du säker? Funktionen är något bökig att hitta. Så här ser det ut i Windows 8... Gå först till start och skriv "datorinställningar".... Edited July 6, 2013 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
higge64 Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 (edited) Det är precis vad jag har gjort, jag tog en skärmdump på hur det ser ut på min dator. Alternativet användare har försvunnit konstigt nog. Edited July 6, 2013 by higge64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 (edited) Ok... det verkar skumt. Jag hade nog installerat om Windows. I windows 8 finns ju alternativ som bevarar användarfilerna bl.a. Vill du inte installera om, kan du skapa nytt konto via Kommandotolken... Gå till start och skriv cmd... högerklicka på kommandotolken och kör som administratör. Skriv följande i kommandotolken [utan klammrar] och tryck Enter... net user /add [Användarnamn] [Lösenord] ...vill du att användaren skall ha adminrättigheter lägger du till... net localgroup administratörer /add [Användarnamn] Logga ut och kolla det nya kontot. Edited July 6, 2013 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
higge64 Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Tack, jag ska prova kommandotolken ikväll och se ifall det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Gick det bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
higge64 Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Nej, tyvärr det händer ingenting.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Ok... då har jag nog slut på uppslag. En systemreparation kanske? Kolla den här guiden... http://www.thewindowsclub.com/automatic-repair-on-windows-8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts