q77y Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 I Enhetshanteraren har jag ett utropstecken på "VIA CPU to AGP2.0/3.0 controller" under systemenheter. Det står heller inte något grafikkort eller bildskärm i enhetshateraren antar att detta hör ihop, Innan när jag körde winxp sp1 så funkade detta men nu när jag formaterat och installerat win xp sp2 så funkar det inte, vad är det för drivrutiner jag skall leta efter? har laddat hem alla som tillhör mitt moderkort... och grafikkortsdrivrutinerna går ju inte installera. Svara gärna!!! Mvh John c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Hej Hämta drivrutin från ViaArena...http://www.viaarena.com/?PageID=2 Följ länken för ditt operativsystem... Installera dessa som första installation efter xp sp2, för att få bästa resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
q77y Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 SVARA INTE!!! det löste sig, jag bytte BIOS, funkar nu som det ska... jag hade den nyaste beta biosen och bytte tillbaka till en icke beta bios... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts