Gå till innehåll

Hur tar man bort en filtyp associerad till ett program?


Recommended Posts

Jag råkade att ha rutan iklickad "Öppna alltid den här filtypen med det här programmet" när jag skulle öppna en .ev2-fil i Anteckningar.

 

Nu vill jag återställa det och ta bort så inte längre Anteckningar används som standard programmet för den här filtypen, utan lämna det som det var förut (dvs inget program alls ska va associerat till den här filtypen) och ikonen ska bara vara blank. (en vit papper)

 

Hur tar jag bort så inte Anteckningar längre är associerat till den här filtypen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har startat om datorn, filen ev2 är fortfarande länkad till Notepad. Din fil fungerade inte :\

 

 

Edit: Har nu gjort en system återställning av Windows och filen har återställt till normalt igen. Hade dock varit trevligt om det fanns en annan lösning på problemmet än behöva göra en systemåterställning av datorn.

Redigerad av twister86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då var det något annat fel än att du bara råkade ha rutan iklickad "Öppna alltid den här filtypen med det här programmet".

Jo, det finns säkert andra lösningar. Man hade t.ex kunnat installera om programmet som använder .ev2 eller göra en fullständig återställning av filformatet. Vet dock inte om det finns en färdig fix för .ev2 någonstans.

 

http://filext.com/file-extension/EV2

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

ev2.fil är en fil i C:\Windows\inf tror jag, men jag fick BSOD / kunde ej starta datorn enligt min andra tråd angående drivrutiner till hårddiskar, när jag tog bort snapman filen. Så fick göra en automatiskt reparation av Windows pga det och då löste sig ev2-problemmet.  Men snapman återkom vid reparationen så det var inte förräns jag tog bort Acronis True Image som snapman försvann, och då funka även hårddiskarna.

Redigerad av twister86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...