MrBigSpender Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Hej, har någon provat att fånga filmer (VHS band) till datorn via Pinnacle Dazzle 90 eller 80. Hur gör man? Jag måste göra det via scart på min video bandspelare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Hej Jag har inte provat det du vill göra men det jag vill berätta är att även om du inte har scart på en t.ex gammal vhs, går det att konvertera kabeln eller köpa en färdig. Jag vet at det finns sådana kablar på Claes Ohlsson eller Biltema etc till hyfsade priser. Lycka till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBigSpender Posted April 10, 2006 Author Share Posted April 10, 2006 Jag har en scart cabel från min video med tre hankontakter i andra änden röd, gul och vit. Dessa tre kopplar jag till Pinnacle dosan. Från Pinnacle Dazzle 90 har jag kopplat en sladd till min USB 2.0 anslutning. Ändå hör jag inge ljud och ser ingen bild?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Hej Jag är inte säker på om jag hittade rätt modell...men har du tänkt på detta: Note: Compatible with NTSC video only! från http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/P...+Specifications Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts