Gå till innehåll

Rädda hårdisk!


Recommended Posts

Hejsan.. Råkade formatera hårdisk D:/ via Partition Magic 8 då jag skulle konvertera D:/ till FAT32. Men som sagt formaterade hela disken som var 111 GB . Nu har jag med hjälp av programmet "Recover My Files" fått tillbaka vissa filer .. Den söker fortfarande har sökt i ca 22timmar nu!

Jag undrar nu om någon av använd detta program och vet hur man ska spara allt och om man får namnet tillbaka på filerna man förlorade t.ex nu ser man filera komma tillbaka men med olika namn dvs Recovered_avi69 osv..

När man vill gå in på hårdisk D:/ i den här datorn så står det "enheten d är inte formaterad, vill du formatera nu"

Snälla , Hjälp mig ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vet inget om ditt program.

För att kunna spara måste du iaf köpa programmet  :P

You are running the FULL VERSION. Purchase a product activation key to activate the ability to save files. You do NOT need to search a second time.

http://www.recovermyfiles.com/Download_RMF.html

Det jag känner till som funkar hyfsat är det här:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/se/welcome.htm

Alltid funkat när jag kört det.

:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man alla namn tillbaka. Alltså på "Recover My files" så är namnet icke tillbaka utan det står recovered_avi1 osv.

Hur är det med mapperna osv. Och hur ska jag spara sedan allt när jag inte har formaterat Hårdisk D:/ i windows?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok , Har använd File Scavenger nu .. Sökningen är klart, Men nu till problemet hur ska jag spara allt när jag inte ens kan gå in på hårdisk D:/ eftersom jag måste formatera den. Är rädd om jag formaterar den så kommer jag inte kunna få filerna tillbaka eller hur är det? Hur ska man spara filerna också med File Scavenger?

mvh / chillbill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, nu förstår jag vad du menar. Du måste göra plats någon annan stans eller koppla in en annan hårddisk så att du kan föra över filerna från D:. Har du ingen hårddisk liggande kan du kanske låna en tillfälligt medan du för över filerna dit, formaterar hårddiske i Windows, och sedan för tillbaka filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju berätta att jag har sökt klart och att jag har fått alla mina filera tillbaka dem flesta iaf, vissa funkade inte. Det knasade med vissa video osv. Men som sagt det funkade perfekt !! Mappar, namn osv..

Edit: Tyckte detta var ett riktigt bra forum .. Keep it up

pz and love chillbill : ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...