Gå till innehåll

Internet Explorer 11 för Windows 7


JoWa

Recommended Posts

Postad (redigerade)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10:an funkar kanon, tycker i alla fall jag och är inte alls slö. Beror väl på vad slags dator man har kanske. Har inte fallit mig in at testa vare sig FireFox, Opera eller nåt annat heller för den delen. Förstår inte varför man ständigt hackar på Internet Explorer. Är IE10 slö, måste det bero på datorn, helt klart.

 

Är inte jätteförtjust i MS, men vad har man för val. Linux, nej tack och Mac, aldrig i livet. Testar Windows 8.1 i VMware Workstation och väntar med spänning på den skarpa versionen. Kanske blir det då en laptop, med touchscreen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Kommer jag tillbaka till IE 10?

Uppdaterade till IE 11 DP på stationär dator W7 64 bitars, samt bärbar Starter 7.

När jag i Excell 2010 klickade på en hyperlänk[=HYPERLÄNK("Bouppteckning\NN.docx";"NN")] kom följande meddelande upp:

(bild: oväntat fel.png)

 

Verkar vara en allvarlig bugg i IE 11 DP

Kollade uppdateringar, där fanns SP 2 för Office 2010. Instalerade, men fick följande meddelande och lite till på den stationära datorn:

(Bild: IMG_3611.png)

 

Körde återställning, viket gick bra på Starter 7 32-bit, vilket löste problemet med hyperlänk, men den stationära datorn gav följande besked:

(bild: Systemåterställning.png)

 

Jag antar att det beror på CHKDSK:s rensning.

 

Men nu är frågan: Hur kommer jag tillbaka till IE 10?

post-10656-0-57802400-1374920032.png

post-10656-0-30290600-1374920380_thumb.p

post-10656-0-65255500-1374920551.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Kör Win 7 64 bit.

 

Kunde man inte i tidigare versioner av IE se om man körde 32 eller 64 bits versionen av programmet i den där "Om" rutan?

 

Har en version i Program mappen och en i Program (x86) mappen men infon i "Om" rutan är identisk. Hur vet man vilken man kör?

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard kör du både 64- och 32-bit. ;)

 

Programprocessen är 64-bit, men innehållsprocesserna är 32-bit. För att använda endast 64-bit, aktivera Utökat kernelläge i Internetalternativ, Avancerat.

 

Om 32- eller 64-bit körs kan verifieras med Process Explorer, kolumnen Image Type.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde man inte i tidigare versioner av IE se om man körde 32 eller 64 bits versionen av programmet i den där "Om" rutan?

 

 

Om 32- eller 64-bit körs kan verifieras med Process Explorer, kolumnen Image Type.

 

För att verifiera om det är 64-bitars IE 11, så sätter jag bara muspekaren på IE 11-ikonen, så poppar en inforuta upp. Då jag andast kör med 64-bitars IE så ser det ut så här:

 

IE%2064-bitars.JPG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du ser där är väl genvägens namn, som jag antar att du har haft sedan IE9 (eller rentav IE8), då man ännu kunde välja mellan 32- och 64-bit. Då gav ”internet explorer” dubbla sökresultat i startmenyn, 32- och 64-bit. Nuvarande hybridlösning introducerades med IE10, och någon ren 32-bitversion finns inte. Även om du går till C:\Program Files (x86)\Internet Explorer och klickar på iexplore.exe, är det IE 64-bit som öppnas (innehållsprocesserna är 64- eller 32-bit, beroende på om utökat kernelläge är aktiverat eller inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Efter att update lagt in IE 11, blev det mesta bara elände. Inlogg/lösord dysfunktionella (klicka aldrig på spara lösenord)

Åtgärder för att skapa funktionerande IE 11 , ledde bara till än mer problem. Lagt in Chromen för att åtminstone kunna använda datorn.

. Undrar när Ms medelar att beta-versionen IE 11 är uppgraderad till anständig funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...