Gå till innehåll

Microsoft IntelliType Pro


CGD

Recommended Posts

Som ni förstår har jag ett Microsoft tangentbord men det är programmet som strular.

När datorn är ny eller ormstartad så är det här programmet otroligt segt. Det finns ju flertalet knappar för att starta program öppna mappar och liknande på tangentbordet men det tar upp mot två minuter efter det jag tryckt på en knapp innan något händer. Men efter att det första trycket har gått igång så går det snabbt när jag trycker på någon knapp. Ett annat exempel är Mina Dokument. Trycker jag på knappen på tangentbordet så tar det lång tid men klickar jag på ikonen på skrivbordet så öppnas mappen med en gång.

Jag har prövat att ta bort programmet och installera det igen utan resultat.

Vad mer kan jag göra?

Värt att nämna är att det inte har varit så här hela tiden utan det började för en tid sedan. Jag får ju onekligen en känsla av att programmet inte har startat men både IntelliType och IntelliPoint finns med under "Run" i registret.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade något liknande för ett tag sedan och då var det en annan USB ansluten sak som bråkade med Microsoft musen. Bytte till ett annat uttag och då funkade det igen. Har du version 2.x  installerat? Kom för någon tid sedan en uppdatering som man hittade hos Microsofts hemsida för tangentbord och möss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Hade något liknande för ett tag sedan och då var det en annan USB ansluten sak som bråkade med Microsoft musen. Bytte till ett annat uttag och då funkade det igen. Har du version 2.x  installerat? Kom för någon tid sedan en uppdatering som man hittade hos Microsofts hemsida för tangentbord och möss.

 

Version 2.x? Jag har ju version 7.1.

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...