Gå till innehåll

Installationsproblem


kontakten

Recommended Posts

Hej, jag blev tvungen att köra en recover på datorn (alltså en fullständig avinstallation av xp). Men när jag körde

support-cd:n fö att installera stod det "Ett läsfel har uppstått, tryck CTRL+Alt+Del för omstart. Gjorde det, men

fick samma besked igen. Efter 4 försök tröttnade jag och stoppade in min egenhändigt brända DVD med linux

Ubuntu. Den installerades helt utan problem, så den kör jag med nu. Fråga: Vari består felet. Disken kan ju inte

vara kass eftersom jag kan köra linux. Hade förresten samma problem med en tidigare hårddisk. Har sparat den

omifall.. Tacksam om någon har ett tips. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag blev tvungen att köra en recover på datorn (alltså en fullständig avinstallation av xp). Men när jag körde

support-cd:n fö att installera stod det "Ett läsfel har uppstått, tryck CTRL+Alt+Del för omstart. Gjorde det, men

fick samma besked igen. Efter 4 försök tröttnade jag och stoppade in min egenhändigt brända DVD med linux

Ubuntu. Den installerades helt utan problem, så den kör jag med nu. Fråga: Vari består felet. Disken kan ju inte

vara kass eftersom jag kan köra linux. Hade förresten samma problem med en tidigare hårddisk. Har sparat den

omifall.. Tacksam om någon har ett tips. :o

 

Ja. Den säger att du har läsfel på cd-skivan. (den läser från cd, och skriver till disk)

Sedan är Linux mer förlåtande emot dåliga diskar, då windows gör mer "check-sum" mot disken - än Linux.

 

..men i ditt fall hade jag provat en annan XP-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...