Gå till innehåll

Win 8 hänger sig efter uppdatering


RobinP

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har ett litet problem med Windows 8 som jag inte hittar någon bra lösning på. Jag installerar en helt ren Windows 8 på min laptop (Asus U35JC). Datorn startar upp utan några som helst problem. Men efter att ha kört Windows Update så hänger sig datorn totalt vid omstarten. Man ser att Windows-loggan dyker upp, men sedan blir skärmen svart och datorn hänger sig. Jag måste då stänga av datorn med Power-knappen. Startar jag sedan upp datorn så händer samma sak.

 

Jag har provat att använda Windows eget reparationsverktyg, men den lyckas inte lösa problemet. Bootar jag däremot upp på installationsmediet och gör en systemåterställning så funkar det, men kör jag Windows Update igen så återkommer problemet. Efter att ha googlat en hel del på detta så visade det sig att andra haft samma problem och då har det haft med grafiken att göra, så jag har testat att dölja uppdateringar för dessa men inte heller det hjälpte tyvärr.

 

De uppdateringar som hämtas är ett gäng säkerhetsuppdatering, nån Media Codec, samt en kumulativ uppdatering. Datorn är en Asus U35JC (Intel HD-grafik samt ett nVidia GeForce 310m grafikkort). Jag har testat med drivrutiner från tillverkarens hemsida men även de senaste från nVidia och Intel.

 

Någon som har en idé om vad detta beror på? Eller som vet hur jag kan gå vidare med felsökningen?

 

Stort tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...