Gå till innehåll

Skräpprogram installerad samtidigt med ImgBurn 2.5.8.0


Recommended Posts

Vid installationen av ImgBurn 2.5.8.0 installerades ett "skräp" som heter OpenCandy som egentligen är ett program som innehåller ett Microsoft Windows bibliotek som används av Windows Installer. Installationsprogrammet söker igen din dator och frågar om du vill installera vissa förutbestämda program om de inte finns.

Programmet sägs skicka privat information utan ditt medgivande..

 

I mitt fall var det Malwarebytes Anti-Malware som hittade skräpet.

 

Leta efter OpenCandy på adress:

 

C:\Users\******\AppData\Roaming\OpenCandy\A5A7BE03C9A045E6969E9DEE66786C67\version51030bc4470a0.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det.. jag en massa olika alternativ typ google toolbar och något annat som var riktigt besvärligt att ta bort.. av vad jag kommer ihåg valde jag aldrig att installera elendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst.. bra eller dåligt, harmlöst eller farligt har jag aldrig valt att installera eländet ej heller de program som installerades tillsammans med detta då jag alltid väljer "custom install" för att vara säker på vad som installeras eller ej.

 

Lätt att radera eller avinstallera alla delar utom den som inte försvann med hjälp av revo.. eller windows egna avinstallerare.

Jag fick använda mig av jv16 och regscanner för att få bort alla spår från datorn...

Surt att det inte sparas loggar så man kan gå tillbaka och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hämtade du installern? Jag installerade just senaste version från deras officiella sida, bara för att jag blev nyfiken på hur det såg ut.... och kan inte hitta ett spår av OpenCandy någonstans. Det enda jag såg om OC var i själva användaravtalet, i början på installationen. Har gjort en fullständig filgenomsökning på hela burken, efter opencandy... nada! Samma sak med registret. Inte ett spår!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märkte av det med när jag körde Malwarebytes Anti-Malware fann sen vart den låg och tog bort den manuellt. Körde en scanning igen och då inget mer av OpenCandy.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...