p079mbw Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Även Thunderbird strular, jag har tappat bort menyn, ser enbart rubriken typ Inkorgen. Var är menyn? Har provat ominstallation, gjort recovery etc men icke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Får du upp en meny om du trycker på någon av Alt-tangenterna? Om du får det välj Visa-menyn - Verktygsfält - Menyfält. Inställningar (liksom mejlen) i Thunderbird och Firefox är normalt kvar även när man ominstallerar programmen. När det gäller installation av tillägg i Firefox får du nog förklara tydligare vad du gör och vad som händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p079mbw Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 Jag försöker ladda ner Adblock, den laddas ner, men jag får till svar att filen är korrupt. Andra liknande adblockprogram ger samma resultat. På min lilldator Samsung NC10, fungerar allt som det ska. Tack för hjälpen med TB! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Blir det samma sak som du först startar om Firefox utan att ha några tillägg igång? Hjälp-menyn - Starta om utan tillägg Eller om du högerklickar på nedladdningsknappen på https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus/ och väljer "Spara mål som", följt av att du installerar det genom att välja: Verktygs-menyn - Tillägg - Kugghjulet - Installera från fil Trevligt att du fick ordning på Thunderbird. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution p079mbw Posted August 25, 2013 Author Solution Share Posted August 25, 2013 Än en gång har Cecilia frälst en själ! Fick in Adblock mha omstart utan tillägg. Tack än en gång, du är suverän! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Tack, men nu ska vi inte överdriva. Normalt stoppar inte tillägg installationer av andra tillägg. Du bör nog kolla upp vad du har för tillägg installerade egentligen så att du inte har fått in något skadligt eller olämpligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p079mbw Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 (edited) Hej, jag har "i princip" inga tillägg installerade men körde Malwarebytes som hittade sex knepigheter varav fyra registernycklar och två övriga. Fem st togs bort. Tror jag kan leva med detta! Bifogar filen. mbam-log-2013-08-25 (11-42-15).txt Edited August 25, 2013 by p079mbw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Hej! Det ser ut att vara sådant som hör till åtminstone fyra olämpliga tillägg, även om något ser mer ut att höra till Internet Explorer än Firefox. Eftersom jag inte vet hur bra MBAM har blivit på att ta bort olämpliga tillägg än föreslår jag att du kör AdwCleaner som extra kontroll. Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts