Gå till innehåll

Föreningsskrivare


Recommended Posts

Hej

 

Klubben jag är med i har beslutat att köpa en ny skrivare.....  Jag har fått i uppgift att leta reda på en bra skrivare med billiga patroner...

 

Nu funderar jag dock på om jag skall ha bläck eller toner då den kommer att stå overksam under långa tider....

 

Själv tycker jag laser då den väl inte torkar ihop så lätt mellan användningstillfällen....har jag fått för mig....

 

Plus om det går att skriva ut trådlöst till iphone/ipad och android enheter...

 

 

Räcker det med 3000:- för en dylig skrivare eller går dom på mer.... Gör ju inget om laserkasetterna är billiga.

 

Hjälp mig att reda ut detta någon som känner sig manad..... 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Klubben jag är med i har beslutat att köpa en ny skrivare.....  Jag har fått i uppgift att leta reda på en bra skrivare med billiga patroner...

 

Nu funderar jag dock på om jag skall ha bläck eller toner då den kommer att stå overksam under långa tider....

 

Själv tycker jag laser då den väl inte torkar ihop så lätt mellan användningstillfällen....har jag fått för mig....

 

Plus om det går att skriva ut trådlöst till iphone/ipad och android enheter...

 

 

Räcker det med 3000:- för en dylig skrivare eller går dom på mer.... Gör ju inget om laserkasetterna är billiga.

 

Hjälp mig att reda ut detta någon som känner sig manad..... 

 

Du vet ju redan vad det handlar om, vad som gäller, då du svarat på dina frågor själv.

...och en laserskrivare är betydligt billigare än 3000:- 

 

edit: Brother 4-in-one = 1200:- kr

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör man mycket utskrifter så är ju laser absolut det billigare alternativet, (iaf i svart / sida), och mindre krångel och kladd att byta en kassett än individuella patroner, så vida det inte krävs färg-utskrifter.

 

Färglaser, från 1000 :-

Laser (Svart) från 500 :-

 

Sen är ju frågan vilka krav, räcker det med a4 eller behövs a3, a2, a5, a6 / kuvert-möjligheter?

Anslutningar, LAN, Wi-Fi, USB ?

Med/utan display, med/utan scanner och kopieringsfunktioner?

Krävs det manuell arkmatare eller ska den bara ha magasin?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...