Gå till innehåll

systemavbilding till extern disk


margrehte

Recommended Posts

Var inne på claes ohlsons sida för att köpa extern disk,har w.7 p i en lenevo thinkpad utan dvd-fack.Fick svaret att det behövs ett program för att spara systemavbildning på extern disk.Hon kunde inte förklara vad hon menar, Hoppas ni kan hjälpa mig.Recovery finns inte i dator`n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan återställa från Kontrollpanelen men kanske viktigare, från en systemreparationsskiva som du bör skapa omedelbart, om du inte har en installationsskiva för Windows 7. 

Kontrollpanelen > Säkerhetskopiering och återställning > Skapa en systemreparationsskiva

 

Edit:

Sorry, glömde att du inte har någon optisk enhet. Du får alltså använda ett usb-minne som "systemreparationsskiva" istället. Här finns en guide... Second Method är det som gäller, men du kan stoppa när du kommer till "Step Two". Ett enklare verktyg för att få iso-filen på ett bootbart usb-minne är Microsofts eget Windows 7 USB/DVD download tool

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej på externa disken skall du spara säkerhetskopiorna. För att kunna använda dom vid ett haveri, behöver du ett bootbart media... i ditt fall ett usb-minne då. Det är sedan vad du startar datorn på, för att återställa din säkerhetskopia. Fungerar på samma sätt som att installera Windows... du bootar datorn på en skiva eller ett usb-minne.

Jag kan ha fel, men jag tror knappast det fungerar att boota från samma disk som säkerhetskopian ligger på. Möjligen om man partitionerar disken.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bootbart usb-minne är en barnlek, om du använder Microsofts verktyg som jag länkade. 3 klick har jag för mig att det är, när du väl installerat och startat programmet, men du måste som sagt skapa iso-filen först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...